«Запорізький електровозоремонтний завод» — одне із найстаріших підприємств міста, яке за час існування бачило багато поганого і хорошого. Але навіть у найскладніші часи колектив переборював усі труднощі на кожному етапі розвитку. Нещодавно «УК» у рубриці «Звучить гордо!» розповів, як це підприємство, доведене до банкрутства колишніми керівниками, вивів у передові не так давно призначений в. о. голови правління Олег Винник.

Колектив повністю підтримав

Здавалося, щойно колектив заводу дихнув вільно: з’явилися замовники, іноземні партнери, колектив перейшов із «дводенки» на повний робочий тиждень, як з’явився наказ Укрзалізниці звільнити з посади реформатора  Винника. Колектив не погодився з цим та відрядив своїх представників до Києва, ухвалив відповідні звернення до Президента України, Кабміну, Міністерства інфраструктури та Укрзалізниці з вимогою не заважати працювати. Не досягши бажаного, електровозоремонтники розпочали страйк.

— У січні 2016 року керівники Укрзалізниці ініціювали фінансову перевірку нашого підприємства, — коментує ситуацію Олег Винник, — під час якої було визначено, що виявлені порушення, спричинені попередніми керівниками, треба усунути, згідно з наказом тодішнього гендиректора Укрзалізниці Олександра Завгороднього, за три місяці. Та одразу після його звільнення деякі члени правління, зокрема Євген Кравцов, Оксана Маріна та Ірина Михальченко, без пояснення причин 25 квітня винесли мені догану, а 26 квітня звільнили з підприємства. Тоді колектив, усі 2227 заводчан, вирішили оголосити безстрокову акцію протесту, бо елекровозоремонтникам не зрозуміло, за що керівника ефективного підприємства звільняють з роботи.

За його словами, колективу не зрозуміло, чому за відремонтовані електровози, відправлені замовникам в січні, Укрзалізниця ще не розрахувалася. Не зрозуміло також колективу, чому на підприємстві стоять сім відремонтованих електровозів на 50 мільйонів гривень, а Укрзалізниця затягує підписання договору.

«Це попри те, що я прийшов на підприємство, яке мало кредитну заборгованість  100 мільйонів гривень. Ремонтники працювали на «дводенці», заборгованість із зарплати становила 9 мільйонів гривень, за енергоносії — 5 мільйонів. Через два місяці завод повністю було забезпечено замовленнями, перейшли на 5—7-денний робочий тиждень, розробили ефективні енергоощадні заходи, які вже дали змогу зекономити 16 мільйонів гривень, рівень зарплати на підприємстві підвищився вчетверо, обсяг ремонтних робіт електровозів — у сім, лінійної продукції — 20 разів(!)», — продовжує він.

Фото з сайту zerz.com.ua

Чи є зв’язок із приватизацією

Тож з огляду на рейдерські дії чиновників Укрзалізниці та незаконне, на їхню думку, звільнення керівника підприємства, робітники вийшли на безстрокову акцію протесту. Кореспондент «УК» поспілкувався з Олегом Винником. На його думку, так намагаються розхитати успішне підприємство, тому що одного дня з ним було звільнено ще трьох керівників подібних підприємств в Україні. До того ж він вважає, що проглядається вірогідність чергового доведення заводу до банкрутства з подальшою його купівлею за безцінь.

А ось думка ветерана, почесного працівника заводу Василя Сандака:

— Я пропрацював на підприємстві 42 роки, від звичайного слюсаря до директора. Свого часу завод уже був на краю прірви, та колективу вдалося вийти зі стану банкрутства. А зміна чотирьох директорів за три роки — це занадто. Коли ситуація нарешті стабілізувалася, з’явився наказ про звільнення нашого рятівника. Тому колектив і прийняв рішення про протест, який триває й зараз. Не знаю мети Укрзалізниці, яка не підписує договорів на ремонт, але зміна керівника згуртувала колектив.

За словами голови профкому заводу Володимира Батюніна, з 2013 року  змінилося чотири директори. «До приходу чергового — Олега Винника колектив спочатку ставився з неабиякою підозрою. Та вже через два місяці побачив істотні зміни на краще. Розв’язували соціальні проблеми заводчан, з’явилася робота, зросла зарплата. Рідко нині таке буває, але ми щойно набрали понад 100 нових робітників. Тож тому, що трапилося, не бачимо пояснень. Були у відрядженні в Укрзалізниці, відвезли керівникові звернення трудового колективу, де чітко і зрозуміло описали ситуацію, з вимогою скасувати незаконний наказ. Попереджали і про акцію протесту», — додав він.

Укрзалізниця вважає це законним

«УК» надіслав офіційний лист до керівництва ПАТ «Укрзалізниця» із проханням прокоментувати останні події на відомому підприємстві та звільнення Олега Винника з посади.  Відповів уже колишній в. о. голови правління Укрзалізниці (він пішов на підвищення до Міністерства інфраструктури) Євген Кравцов: «ПАТ «Укрзалізниця» — власник 100% акцій приватного акціонерного товариства «Запорізький електровозоремонтний завод» та його єдиний акціонер. Вищий орган товариства — загальні збори акціонерів. Вищий орган може вирішувати будь-які питання діяльності товариства, зокрема обрання голови та членів виконавчого органу, прийняття рішення про припинення повноважень голови  та членів виконавчого органу; прийняття рішення про відсторонення голови та/або членів виконавчого органу від здійснення повноважень та обрання особи, яка тимчасово здійснюватиме повноваження голови та/або членів виконавчого органу. Рішення про звільнення Винника О. М. було прийнято правлінням ПАТ «Укрзалізниця» на засіданні 26. 04. 2016 р. відповідно до вимог чинного законодавства. Рішення прийнято з метою підвищення ефективності діяльності товариства».

Проте Олег Винник не зупинився на цьому і наприкінці квітня 2016 року подав до Жовтневого райсуду міста Маріуполя за місцем своєї реєстрації позов із формулюванням:  «Визнати моє звільнення незаконним та відновити мене на роботі». Днями суд з’ясував ситуацію й визнав незаконними саме звільнення, а також протокол і наказ про звільнення та виніс рішення про  відновлення Олега Винника на посаді.

«УК» і надалі відстежуватиме всі питання, пов’язані з ПАТ «Запорізький електровозоремонтний завод» та його керівництвом.