ТРАГЕДІЯ

 Головною причиною залишається грубе порушення правил дорожнього руху

Країна досі в жалобі - згідно з Указом Президента вчора на будинках і спорудах органів державної влади, органів місцевого самоврядування, державних підприємств і організацій по всій території України, а також усіх закордонних дипломатичних установ були приспущені державні прапори. Одночасно відмінено всі розважально-концертні заходи, спортивні змагання, внесено зміни до програм теле- і радіопередач.

Трагедія на Дніпропетровщині минулого вівторка стала наймасштабнішою автокатастрофою за всі роки незалежності України за кількістю жертв, говорять працівники Державтоінспекції. Подібні нещастя траплялися й раніше, однак кількість загиблих не була такою жахливою. Важко повірити, а ще важче усвідомити, що отак водночас, за якісь секунди загинуло стільки людей, які зранку їхали звичайною маршруткою у своїх буденних справах... Того чорного дня не було землетрусу, повені чи ще якоїсь стихії - просто в черговий раз спрацював горезвісний "людський чинник"...

За дорученням глави держави з вівторка по всій країні розпочалася перевірка всіх приватних пасажирських перевізників на наявність ліцензій, дотримання правил перевезень і кваліфікацію водіїв. Президент ще раз наголосив, що в Україні потрібно посилити відповідальність за порушення правил дорожнього руху. Нагадаємо, що зараз за проїзд на червоне світло водієві загрожує штраф від 425 до 850 грн або позбавлення прав на 6 - 12 місяців. За в'їзд на залізничний переїзд на заборонний сигнал - штраф 340 -680 грн, позбавлення прав або 40 - 60 годин громадських робіт. За статистикою, порушень правил проїзду залізничних переїздів фіксується небагато - кілька відсотків від загальних порушень. Але то зафіксованих - самі даішники розповідають, що насправді таких порушень набагато більше. Причому найвищий відсоток аварій трапляється саме на переїздах, не обладнаних шлагбаумами.

Голова урядової комісії, перший віце-прем'єр-міністр Андрій Клюєв запевнив учора, що всі залізничні переїзди невдовзі будуть переобладнані. Для цього потрібні неабиякі зусилля -за даними Укрзалізниці в країні - 5662 переїзди, з яких лише 1457 обслуговуються черговими працівниками залізниці. Ще 2827 - без чергових, але обладнані автоматичною сигналізацією. А 1386 переїздів не мають ні чергових, ні сигналізації...

За повідомленням прес-служби Придніпровської залізниці, продубльованим інформагенціями, той злощасний переїзд у Марганці був обладнаний справною звуковою і світловою сигналізацією. Стояв навіть знак "Обмеження видимості", оскільки саме полотно проглядалося погано. Але місцеві жителі розповідають журналістам, що світлофор часто ламався і "... довго світився червоним, навіть коли не було потяга...". Колись тут був шлагбаум, але його зняли, і відтоді тут щороку щось траплялося...

Хоч як там було, очевидці стверджують, що світлофор забороняв в'їзд на переїзд через залізничну колію. Водій автобуса навіть зупинився на червоне світло, ніби пропустив якусь електричку, а потім сів за кермо і рушив через переїзд. Не виключено, він в останню мить помітив локомотив і спробував пошвидше перетнути колію... Але з якихось причин це не вдалося або не вистачило часу - розпитати тепер нікого, водій з багаторічним стажем, 56-річний Микола Гречко загинув разом зі своїми пасажирами... Можливо, слідство з'ясує всі обставини і визначить, чого досвідчений водій і батько двох дітей повіз на неминучу загибель стількох людей, чиїхось батьків, матерів і дітей. Але від того не легше.