Опалювальний сезон, який у деяких областях України вже розпочався кілька тижнів тому, спонукає людей активніше звертатися по нарахування субсидій. І це зрозуміло, адже навіть той, хто влітку сяк-так міг обійтися і без неї та оплачувати комунальні рахунки власними силами, розуміє, що плата за опалення відчутно вдарить і по його гаманцю.

— Нині в Україні субсидію вже отримують понад 3,5 мільйона родин, ще 200 тисяч звернень перебувають на розгляді в управліннях соціального захисту. Найкраща ситуація у Сумській, Житомирській, Кіровоградській, Донецькій, Полтавській, Вінницькій областях та у Києві, найгірша — на Одещині та Закарпатті. Два тижні тому вже почалося переоформлення субсидій з неопалювального на опалювальний сезон. Адже змінюються норми споживання, а ціни зросли в середньому в 5—6 разів. Але тим, хто вже отримав субсидію, нікуди особисто для цього звертатися не потрібно. Їхні дані перевірять, а розмір субсидії перерахують фахівці в автоматичному режимі. В області та райони вже надіслано необхідне програмне забезпечення, — повідомив міністр соціальної політики Павло Розенко під час брифінгу в Кабінеті Міністрів.

Він поінформував, що розмір субсидії на опалювальний період може становити від 500 до 4 тисяч гривень. А щоб іще більше спростити доступ людей до них, Мінсоцполітики спільно з Державним агентством з питань електронного урядування, а також за підтримки Програми «Електронне урядування задля підзвітності влади та участі громади», яку фінансує Швейцарська Конфедерація та виконує фонд «Східна Європа», починає впровадження системи, яка дає змогу спростити процедуру призначення житлових субсидій громадянам України через автоматизовану підготовку та первинну реєстрацію документів в електронному вигляді.

— Отже, ми поступово переходимо до того, що заяви на отримання субсидії, а згодом й на інші соціальні допомоги можна буде оформлювати в електронному вигляді не виходячи з дому, — наголосив міністр.

Для цього людині необхідно піти за інтернет-посиланням  http://subsidii.mlsp.gov.ua. Там у відповідній формі слід значити свою електронну адресу й заповнити електронні заяву та декларацію. Сині позначки під час наведення курсора підкажуть користувачеві, де і що слід писати. Якщо ж колір позначки зміниться на червоний, це означатиме, що під час заповнення форми допущено помилку, яку обов’язково слід виправити. Заповнені бланки надсилають через інтернет фахівцям, які їх перевірять і нададуть відповідь користувачеві на його електронну пошту про можливі помилки, які не виявила система, або ж підтвердять, що все заповнено правильно. В останньому разі залишається тільки роздрукувати правильно заповнені бланки та надіслати їх вже звичайною поштою до управління соцзахисту за місцем проживання або відвезти особисто. Та людина вже буде впевнена, що все заповнила правильно і документи не потрібно буде переписувати.

Такий пілотний проект започатковано нині у Києві та Вінниці. Він проходитиме тестування протягом двох-трьох тижнів, щоб зібрати всі зауваження та пропозиції й зважити на них. Якщо все буде гаразд, за місяць він пошириться на всю Україну. Також планують, що згодом ця програма зможе ідентифікувати людину не лише через електронну пошту, а й через електронний цифровий підпис. І тоді вже електронна підготовка документів буде не первинною, а єдиним необхідним способом спілкування отримувача субсидії з фахівцями відділів соцзахисту.