ГРОШІ. Підприємства з позитивною податковою історією  зможуть проходити прискорену процедуру відшкодування податку на додану вартість, тобто їм повертатимуть ПДВ за 11 робочих днів. Для них термін камеральної перевірки, що є обов’язковим елементом процедури відшкодування цього податку,  буде скорочено з 20 до 5 днів.

Так, Міндоходів підготувало проект наказу, яким визначається порядок та критерії, за якими підприємствам присвоюватиметься статус платника з позитивною податковою історією. Міністерство планує надавати цей статус за результатами автоматизованого аналізу податкової звітності до 1 числа кожного звітного (податкового) місяця, починаючи з 2014 року. Нині фахівці Міндоходів завершують розробку програмного забезпечення, яке в автоматичному режимі  визначатиме відповідність наданих звітів необхідним критеріям.

Зокрема, право на отримання «позитивного» статусу матимуть платники ПДВ, які протягом останніх трьох років декларували суми бюджетного відшкодування, забезпечують своєчасне подання звітності та не мали випадків анулювання реєстрації платника ПДВ. Окрім цього, претенденти мають  відповідати  критеріям, необхідним для автоматичного відшкодування ПДВ. У Міндоходів нагадують, що такі суб’єкти господарювання повинні регулярно подавати звітність, не перебувати у процедурі банкрутства, не мати податкового боргу та платити своїм найманим працівникам щонайменше дві з половиною мінімальні зарплати.

За оцінками фахівців Міндоходів, виокремлення підприємств з позитивною податковою історією сприятиме спрощенню адміністрування податків для сумлінних платників та підвищенню ефективності системи відшкодування ПДВ загалом.

Не «наривайтеся» на перевірки

ЗВІТНІСТЬ. Заява зі скаргою на постачальника — підстава для включення сум ПДВ до складу податкового кредиту, роз’яснюють у Міндоходів.

Так, якщо продавець товарів чи послуг відмовляється надати податкову накладну, порушує порядок її заповнення чи реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних, то покупець має право додати до податкової декларації з ПДВ за звітний податковий період заяву зі скаргою на такого постачальника. Це підстава для включення сум ПДВ до складу податкового кредиту.

Заява про відмову постачальника надати податкову накладну (порушення ним порядку заповнення та/або порядку реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних) складається за формою згідно з Д8 (додаток 8) Порядку заповнення і подання податкової звітності з податку на додану вартість, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 25. 11. 2011 р. №1492, який зареєстровано в Міністерстві юстиції України 20. 12. 2011 р. за №1490/20228 із змінами і доповненнями.

До такої заяви додають копії товарних чеків або інших розрахункових документів, що засвідчують факт сплати податку у зв’язку з придбанням товарів чи послуг або копії первинних документів, що підтверджують факт отримання таких товарів чи послуг. Її надходження — підстава для проведення документальної позапланової виїзної перевірки продавця для з’ясування достовірності та повноти нарахування ним зобов’язань з податку за відповідною операцією. Платники, які звітують в електронному вигляді, надають копії таких документів окремо у порядку, визначеному для податкового звітування в паперовому вигляді.

У Міндоходів підкреслюють, що можливість подання такої заяви разом з уточнюючим розрахунком податкових зобов’язань з податку на додану вартість у зв’язку з виправленням самостійно виявлених помилок законодавчо не передбачена.

Послуга для сумлінних підприємців

СЕРВІС. Відтепер довідку про відсутність податкового боргу можна отримати онлайн. Це передбачено у новому порядку видачі довідки про відсутність заборгованості з податків, зборів, платежів, що контролюються органами доходів і зборів, який Міндоходів затвердило відповідним наказом.

Згідно з останнім, для отримання такого документа платникові податків необхідно звернутися з відповідною заявою до органу доходів і зборів за основним місцем свого обліку. Отримавши це звернення, Міндоходів перевірить наявність або відсутність у платника податкового боргу як за основним місцем обліку, так і за неосновним (платник окремого податку).

Довідка (або відмова в її наданні) видається безкоштовно в паперовому або електронному вигляді протягом 5 робочих днів від дня отримання такої заяви. Крім того, довідки видають у центрах обслуговування платників податків. Дійсні вони протягом 10 календарних днів. Тому в разі необхідності після закінчення цього терміну платникові потрібно повторно ініціювати їх видачу.

З наказом, а також із затвердженими формами довідки та заяви можна ознайомитися на веб-порталі міністерства за посиланням http://minrd.gov.ua/zakonodavstvo/podatkove-zakonodavstvo/nakazi/62931.html