ІНФРАСТРУКТУРА

Якщо ми продовжуватимемо безгосподарно ставитися до автошляхів, ризикуємо невдовзі залишитися без них

Упродовж 2013-2014 років на основних транзитних магістралях буде встановлено автоматичні пункти вагового контролю. Таку позицію висловив Прем’єр-міністр Микола Азаров під час ознайомлення з роботою першого пункту автоматичного контролю ваги, який відбувається під час руху автотранспорту. Пункт розташовано на ділянці автошляху державного значення Київ—Чоп у Київській області.

«Це перша станція, це тільки початок тієї роботи, яку ми запланували з обладнання основних транзитних магістралей протягом 2013-2014 років цілим комплексом засобів. Перш за все, системою зважування автомобілів», — сказав глава уряду, зазначивши, що на законодавчому рівні буде передбачено сплату коштів у дорожній фонд за рух автошляхами перевантаженого транспорту.

Ями на автошляхах створює не лише негода, а й «людський чинник». Фото Світлани СКРЯБІНОЇ

Прем’єр-міністр особисто переконався, що понад 80% великотоннажного автотранспорту рухаються автострадами з перевищенням допустимого навантаження на вісь, що призводить до швидкого руйнування доріг. У зв’язку з цим Микола Азаров зауважив, що з власниками транспортних засобів, які перевозять вантажі з перевищенням норми, проведуть відповідну роз’яснювальну роботу. За його словами, Мінінфраструктури, Укравтодор і ДАІ вже визначили дислокацію ділянок, на яких автотранспорт, що рухається з порушенням вагових норм, розвантажуватимуть до нормативних показників.

«Ми обладнаємо майданчики, що призначатимуться для розвантаження і перевантаження автомобілів. Такі майданчики буде встановлено поряд із АЗС, де зазвичай є кафе і магазин, тобто створимо максимально комфортні умови для водіїв. Але в цьому плані діятимемо жорстко, бо якщо ми продовжимо так безгосподарно ставитися до наших доріг, то невдовзі залишимося без них», — наголосив глава уряду.

Він зазначив, що робота станції з вагового контролю надзвичайно ефективна, оскільки дає змогу, не зупиняючи транспортний засіб, визначити його показники: швидкість, тоннажність, навантаження на вісь: «Я на власні очі переконався, що ця станція ефективна, вона дає можливість в режимі реального часу точно визначати всі основні параметри автомобілів».

У Кодексі про адміністративні правопорушення за порушення проїзду великовагових транспортних засобів передбачено штрафні санкції для водіїв розміром 510—680 гривень, для суб’єктів господарської діяльності — 680—850 гривень. Для порівняння, штрафи за аналогічні порушення в наших сусідів становлять значно більші суми. Так, в Угорщині викладають 9830 гривень, у Польщі — 2289—5600 гривень, у Великобританії — до 60000 гривень.

Як нагадує департамент інформації та комунікацій з громадськістю Секретаріату Кабміну, під час засідання уряду 22 травня Микола Азаров наголосив на тому, що 2013 рік має стати переломним у питанні дбайливої експлуатації доріг. Зокрема Прем’єр-міністр доручив Міністерству інфраструктури разом із Міністерством юстиції терміново розробити нормативну базу сучасних норм експлуатації автошляхів і відповідальності перевізників, а разом із Міністерством внутрішніх справ — організувати систему моніторингу та регулювання руху відповідно до дорожніх умов.

Відділ новин
«Урядового кур’єра»