СОЦІАЛЬНИЙ ПРОЕКТ

Що робить влада для громади

1 жовтня в Україні відзначався День ветерана, який збігся з Міжнародним днем осіб похилого віку. Не залишати літніх людей наодинці з їхніми проблемами на схилі літ, допомагати їм та опікуватися ними — пріоритет для всіх: держави, дітей, родичів і навіть сусідів.

З особливою шаною ставляться фахівці Урядового контактного центру до чоловіків і жінок похилого віку, які звертаються на урядову телефонну «гарячу лінію». Дзвінків від цієї категорії наших співвітчизників надходить найбільше.

Літа летять, а проблем не меншає... Фото Володимира ЗАЇКИ

Тільки від ветеранів праці цього року надійшло 6294 звернення, які були розглянуті органами виконавчої влади. 3025 літнім людям фахівці Центру надали консультації та необхідну довідкову інформацію.

Найбільш актуальними для ветеранів праці є питання комунального господарства (23,1%), пенсійного забезпечення (19,1%), соціального захисту (9,1%), земельних відносин (5,3%), діяльності службових осіб (4,8 %), благоустрою та будівництва (4,6%), правосуддя (3,8%) та виплати компенсації за вкладами Ощадбанку СРСР (3,4%).

Якщо ж конкретніше, то найбільше літніх людей турбують питання обслуговування та ремонту будинків, де розташовані їхні помешкання, неякісне надання комунальних послуг, підвищення тарифів на житлово-комунальні послуги, правильність нарахування пенсії, її виплата і перерахунок, надання пільг на проїзд, забезпечення на пільгових умовах твердим та іншим побутовим паливом, умови отримання та невиплата соціальної допомоги.

Так, ветеран праці, жителька міста Сум поскаржилася, що в її будинку не працює ліфт. Можна лише уявити, як літній людині важко щодня долати багатосходинкову відстань до своєї квартири. Щодо відновлення роботи підйомника жінка неодноразово зверталася до комунального підприємства «Сумижитло», але її просто ігнорували — й питання не вирішувалося. А ось в Урядовому контактному центрі її зверненню приділили належну увагу. І вже через короткий проміжок часу виконком міськради повідомив, що роботу ліфта, зупиненого через технічну несправність, відновили.

А літня жителька Луганська розповіла про некоректну та грубу поведінку водія маршрутного таксі, який порвав копію її посвідчення «ветерана праці». Управління транспорту та зв’язку Луганської міськради повідомило заявниці, що водію оголосили догану та провели з ним додатковий інструктаж щодо недопущення порушень Правил надання послуг пасажирського автомобільного транспорту, у тому числі в частині пільгового проїзду. Та, окрім вивчення офіційних правил, водію варто було б просто по-людському зрозуміти, що літніх людей слід поважати. Адже невідворотно настане час, коли й сам буде у такому віці.

За статистикою, найбільше за допомогою звертаються літні люди з густонаселених регіонів країни — з Києва, Донецької, Дніпропетровської, Харківської, Запорізької й Одеської областей.

За минулий тиждень на урядову телефонну «гарячу лінію» 0 800 507 309 звернулося 8673 заявника зі скаргами, заявами та пропозиціями. 

0-800-507-309. Урядова телефонна «гаряча лінія» працює, крім неділі та святкових днів, за таким графіком: понеділок — п'ятниця — з 8:00 до 21:00, субота — з 8:00 до 19:00. Веб-сайт Урядового контактного центру www.ukc.gov.ua.