КАДРИ

Конкурс «Премія HR-бренд 2012» засвідчив, що найбільші українські роботодавці прагнуть створити комфортне середовище для персоналу

Днями  в готелі InterContinental зібралася приємна публіка, вбрання якої нагадувало ретроатмосферу у стилі 1950-х років. Дами у   вечірніх сукнях, чоловіки  в костюмах. Так у затишному залі столичного готелю проходила церемонія нагородження переможців конкурсу «Премія HR-бренд 2012». Тут зустрілися топ-менеджери кращих компаній України, артисти, журналісти.

HR-менеджер (з англ. Human Resourсes — людські ресурси) — професіонал, який відповідає за політику і стратегію управління персоналом компанії. Якщо в колишньому СРСР такі спеціалісти були «розкидані» по різних структурах: відділах кадрів, парткомах та профкомах, то нині питаннями управління та підготовки персоналу опікуються HR-департаменти. Хоча деякі з них відстають від передових практик, результати нинішнього конкурсу свідчать, що більшість таки відповідає вимогам міжнародних стандартів роботи з персоналом.

Репутація як проект 

«Премія HR-бренд Україна 2012» заохочує роботодавців створювати кращі умови для працівників. У змаганні на здобуття щорічної премії подаються проекти щодо залучення, мотивації та утримання персоналу, реалізовані компаніями.   

З 2005 р. цей конкурс проводять у Росії, а з 2011-го — в Україні.  Організатор конкурсу — російська група компаній HeadHanter. Проект «Премія HR-бренд Україна» найбільш авторитетна в нашій країні нагорода в сфері управління персоналом і свідчить про  визнання успіху компанії у бізнес-товаристві, серед експертів, колег, клієнтів. Цього року на суд журі з 12 осіб претенденти надали українські проекти.  

Офіційним аудитором «Премії HR-бренд Україна» є компанія PricewaterhouseCoopers. А його  генеральним партнером  другий рік поспіль виступає ТОВ «МЕТІНВЕСТ ХОЛДИНГ», яке посідає 9-е місце серед найбільших меткомпаній світу за версією Всесвітньої асоціації виробників сталі  — worldsteel) і є передовим у країні за рівнем корпоративного управління, прозорості бізнесу та ефективності комунікацій.

«Проект дасть змогу сформувати у середовищі  найбільших українських роботодавців стартовий майданчик для професійного багаторівневого спілкування  компаній, які опікуються питаннями розвитку і підвищення мотивації персоналу», — вважає директор з персоналу і соціальної політики компанії «Метінвест» Наталя Стрєлкова.

Компанії вимушені створювати навчальні центри та програми для виховання потрібних кадрів, оскільки для деяких затребуваних професій виші не готують спеціалістів. «Наприклад, в агробізнесі немає менеджерів та управлінців. Молоді спеціалісти, які закінчують інститут, не володіють управлінськими навичками. Інститути мало звертають увагу на презентаційні навички випускників. Саме такі «проріхи» виправляють роботодавці, виховуючи нове покоління у потрібному для бізнесу форматі», — зауважує директор з розвитку групи компаній «Rost Group» Анна Варбанець.

Соціальна відповідальність

У конкурсі цього року було чотири номінації. У номінації «Країна» призові місця посіла одна з найбільших українських компаній з розробки програмного забезпечення Soft

Serve, «Агро-Союз», ПУМБ. У рамках номінації «Столиця» золота статуетка вручена ТОВ "Ернст енд Янг", срібна — мережі ресторанів японської кухні «Сушія», національний комунікаційний холдинг Atlantic Group отримав бронзу.
  Лідерами  номінації «Регіон» стали провідна агропромислова компанія України «Мрія-агрохолдинг», «Інтерпайп», мережа магазинів «Єва». У номінації «Світ» перше, друге, третє місця дісталися компаніям «Інтерпайп», «Фокстроту» та міжнародному автомобільному холдингу «Атлант-М». Вони надалі змагатимуться з представниками інших країн.

«Серед переможців, які отримали призи, — металургійні компанії, зі сфери IT-технологій, сільського господарства та банківського сектору. Україна може пишатися нещодавно відкритим «Інтерпайпом» —металургійним підприємством у Дніпропетровську. Воно передове не лише з точки зору інвестицій та технологій, а й HR. Крім того, для мене стало несподіванкою, що у холдингу «Мрія» всі агрономи розмовляють … англійською. Серед критеріїв, які ми брали до уваги, — вплив проекту на бізнес компанії, його креативність та інноваційність», — розповіла «УК»  голова журі, засновник і директор Школи HRM, партнер Інституту стратегій INSPIRA Анна Власова.

Генеральний партнер конкурсу «Премія HR-бренд 2012» — «Метінвест»  — вручив свій спеціальний приз компанії «Самсунг» за реалізацію благодійного проекту допомоги онкологічно хворим дітям. Отримуючи його, менеджер «Самсунгу» зізнався, що «коли приходить у лікарню до таких дітей і не знаходить одного з маленьких пацієнтів через те, що він… видужав і виписався з лікарні завдяки придбаній нами апаратурі, на душі світлішає». Враховуючи те, що проект здобув прихильність багатьох членів журі, наступного року «Метінвест» планує об’єднати всі соціальні проекти, в тому числі й благодійні, в одну групу і розробити їхню систему оцінок.

Цікаво, що у вітчизняному конкурсі «Премія HR-бренд 2012» на відміну від його російського аналогу, участь беруть лише приватні компанії. А от в Росії цього року учасниками стали і державні, зокрема «Ростелеком». Утім, фахівці зауважують, що змагатися у подібних проектах чиновники не поспішатимуть через те, що звикли робити все за вказівкою керівників. Проте цілком можливо, що у «Премії HR-бренд 2013» зможемо побачити нові обличчя. До позитивних змін український «державний» персонал, серед якого багато енергійної та цікавої молоді, готовий.