Віктор СУДОРГІН,
архітектор для
«Урядового кур’єра»

Як відомо, в Генплані Києва задекларовано будівництво нової лінії метро, яка в майбутньому начебто розвантажить транспортні потоки в столиці. От лише, з одного боку, реалізації цього наміру треба чекати як мінімум до 2017 року, а з другого — вона має з’єднати Осокорки з Троєщиною. Але хіба багато жителів Києва їздять з одного спального району в інший? Тим часом я і мої колеги безкоштовно підготували проект, завдяки якому можна розв’язати транспортні проблеми чи не на найскладнішому — троєщинському — напрямку всього за два роки і  вдвічі меншим бюджетом.

Ми пропонуємо зробити кільцевий метрополітен. Так буде дешевше для скарбниці, а для пасажирів — швидше і зручніше. Якщо побудувати два нових мости — Видубицький і Петровський, вони додатково з’єднають лівий і правий береги. Причому для цих мостів ми знайшли території, де не треба зносити приватні будинки, як це невиправдано відбувається сьогодні на Русанівських садах.

Як показують дослідження пасажиропотоків у Київському метрополітені, найбільш завантажені станції Петрівка та Лісова. Тож їх треба максимально розвантажити, в тому числі — за допомогою кільцевого метро. Наприклад, Печерський і Шевченківський райони завантажені в 10 разів більше, ніж Деснянський. До речі, цей лівобережний район перебуває в очікуванні будівництва адекватної транспортної системи вже понад 30 років. За цей час у Києві змінили два Генплани, на підході — третій... Але в комплексній системі розвитку транспорту для Троєщини в цьому документі зміни практично не передбачені.

Новою Подільсько-Воскресенською лінією метро ми пропонуємо пустити так званий МРТ — масовий рейковий транспорт. Це щось середнє між трамваєм та електричкою, дуже комфортабельний і швидкохідний наземний транспорт. Жодні дорогі тунелі будувати не потрібно. До того ж, МРТ — це краще, ніж електричка. Якщо створити кільцеву лінію рейкового транспорту навколо Троєщини, яка «вливатиметься» в лінію електрички, — це буде дуже ефективне рішення.

Будівництво МРТ, кільцевого метро і додаткових трамвайних ліній на довгі роки зможе покращити транспортну інфраструктуру. Якщо  робити ставку тільки на розвиток метрополітену, розв’язання транспортної проблеми розтягнеться на довгі роки. Адже таке будівництво дуже затратне, особливо під час кризи.

Поки що навколо міста курсує кільцева електричка, яка, погодьтеся,  в нинішньому вигляді дуже незручна. Щоб дістатися до неї, пасажири змушені робити пересадки з швидкісного трамвая, а якщо їхати з дітьми, речами? Наприклад, нову станцію швидкісного трамвая на проспекті Ватутіна зробили на висоті 6 метрів — там немає ні підйомників, ні ескалаторів, тільки  вітри віють... Також у багатьох місцях підійти до станцій не так просто — навколо  комунальна зона, забудована гаражами та промисловими об’єктами.

Та й графік руху бажає кращого: доводиться чекати на холоді 15-20 хвилин. Щоб люди могли нормально користуватися електричкою, до неї треба зробити нормальні під’їзди, підходи. Тож, вважаю, на часі розгляд альтернативних пропозицій на містобудівній раді, адже вони теж мають право на життя.