CОЦІАЛЬНИЙ ПРОЕКТ

Що робить влада для громади

Спрощення дозвільної системи, розвиток вітчизняного виробництва будівельних матеріалів — складові відновлення будівельної галузі в Україні. Забудовники й інвестори вельми зацікавлені, щоб отримання дозвільних документів на початок будівництва та введення об’єкта в експлуатацію стало простішим. Тому вони позитивно сприймають урядові рішення щодо запровадження нової дозвільної системи у сфері будівництва.

Громадяни, яких забюрократизована система надання дозволів у будівельній сфері доводить до відчаю, звертаються по допомогу на урядову телефонну «гарячу лінію». Як повідомили «УК» в управлінні взаємодії з громадськістю Урядового контактного центру, з початку року надійшло 185 звернень з питань спрощення дозвільної системи у будівництві, зокрема щодо узаконення самочинно збудованих споруд (76), реєстрації повідомлення про початок будівельних робіт (52) та декларацій про готовність до експлуатації об’єктів (48). Найчастіше з цих питань телефонували кияни (28) та жителі Київської області (69).

Інколи не так важко будувати, як отримати на це дозвіл. Фото Володимира ЗAЇКИ

Звернення щодо узаконення самочинно збудованих споруд фахівці Урядового контактного центру надсилають до Державної архітектурно-будівельної інспекції та її територіальних органів, які надають роз’яснення.

Так, багатьом людям роз’яснили, що процедура прийняття в експлуатацію добудованих об’єктів визначена статтею 39 Закону від 17.02.2011 року № 3038-VI «Про регулювання містобудівної діяльності» та Порядком прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об’єктів, затвердженим постановою Кабміну від 13.04.2011 року № 461.

А Закон «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України з питань регулювання містобудівної діяльності», який набрав чинності з 05.01.2013 року, дасть можливість вирішити проблему прийняття в експлуатацію збудованих без дозволу об’єктів. Для цього має набрати чинності відповідний наказ Мінрегіону.

Після звернення заявників на урядову телефонну «гарячу лінію» багато питань вирішуються позитивно. Так, жителька Оболонського району Києва зверталася щодо реєстрації декларації про готовність до експлуатації індивідуального житлового будинку у зв’язку з реконструкцією і розширенням його частини у Броварах на Київщині. Інспекція ДАБК у Київській області після розгляду звернення повідомила, що декларація заявниці розглянута і зареєстрована у березні цього року.

Заявник зі Святошинського району столиці просив сприяти реєстрації повідомлення про початок виконання будівельних робіт щодо будівництва індивідуального житлового будинку у селі Погреби на Київщині. Інспекція ДАБК у Київській області поінформувала, що повідомлення заявника про початок виконання будівельних робіт було внесено до єдиного реєстру.

Жителька Дніпровського району Києва звернулася з проханням посприяти у реєстрації повідомлення про початок будівництва житлового будинку в с. Гора Бориспільського району. Інспекція ДАБК у Київській області поінформувала, що повідомлення про початок виконання будівельних робіт внесено до єдиного реєстру.

Отже, фахівці Урядового контактного центру радять громадянам бути активними і телефонувати на урядову телефонну «гарячу лінію» для вирішення питань, які мають важливе значення для всієї спільноти.

На урядову телефонну «гарячу лінію» та через Інтернет з 8 по 14 квітня звернулися 9795 заявників. 

0800-507-309. Урядова телефонна «гаряча лінія» працює, крім неділі та святкових днів, за таким графіком: понеділок — п'ятниця — з 8:00 до 21:00, субота — з 8:00 до 19:00. Веб-сайт Урядового контактного центру www.ukc.gov.ua.