Після того, як так звані молочні кухні пішли у небуття, ніша дитячого молочного харчування була порожньою недовго: її заповнила продукція молокопереробних підприємств. Вони запропонували споживачам спеціальну продукцію: молоко, сир, кефіри і йогурти для дітей від 6 місяців до 3 років. Вибір таких продуктів у магазинах країни широкий. Проте наскільки вони якісні — питання, яке цікавить усіх матусь і татусів. І хоч виробники невпинно переконують, що продукти для малюків виготовляють під посиленим контролем за якістю сировини і дотриманням технології виробництва, обіцянки й декларації часто дотримуються лише на словах. Наскільки реальна ситуація відрізняється від обіцянок, з’ясували фахівці столичного Інституту споживчих експертиз. Вони дослідили якість йогуртів, вироблених для найменших споживачів. 

Для цього було закуплено і відправлено у сертифіковану лабораторію чотири зразки йогуртів. Оскільки смакова лінійка у всіх виробників була різною, для тестування відібрали переважно йогурти з наповнювачем бананом. А саме йогурт «Абрикос-банан» від ТМ «Тёма», «Полуниця-банан» ТМ «Агуша», «Банан-гарбуз» ТМ «Яготинське для дітей» і йогурт без наповнювача ТМ «Злагода».

— До складу «піддослідних» претензій не було: всі йогурти виготовлено із натурального молока з використанням безпечних наповнювачів. Але лише у ТМ «Яготинське для дітей» у складі не виявилось ароматизаторів і цукру, а як підсолоджувач використовували фруктозу, — каже директор Інституту споживчих експертиз Юрій Чорнобривець. — Маркування всіх продуктів також виявилась інформативним. Пакування зразків було різним: два «учасники досліджень» були в скляній тарі («Злагода», «Яготинське для дітей»), один в пластику («Агуша») і один в картонному пакуванні з трубочкою («Тёма»).

Вибір за споживачем, але не секрет, що найбезпечніше пакування для продуктів дитячого харчування — скло: лише воно не взаємодіє із продуктом і дає змогу максимально зберегти його смакові якості. Таку тару використали два виробники: ТМ «Злагода» і «Яготинське для дітей», але в останнього експерти відзначили зручну кришку, яка дає змогу багато разів відчиняти і щільно зачиняти продукт, і контрольну стрічку, що є додатковим елементом контролю якості.

Також у лабораторії провели фізико-хімічні дослідження. Тобто у продукції виявляли масову частку нітратів. Перевірили фахівці й органолептику (консистенція та зовнішній вигляд, смак і запах, колір).

Стосовно шкідливих нітратів, то їх у продуктах, які тестували, майже не виявили.

Під час органолептичного дослідження провели дві дегустації: експертної групи і звичайних споживачів, серед яких молоді мами. Дегустаторам більше сподобались йогурти з наповнювачами.

І головне — мікробіологічні дослідження. Саме в цій категорії часто бувають порушення, оскільки будь-яка кисломолочна продукція передбачає наявність певної мікрофлори. Важливо, щоб вона була потрібною і корисною  організму. Приємно потішило, що кишкової палички й іншої шкідливої мікрофлори в жодному з йогуртів не виявили. Другий перевірений показник — кількість молочнокислих мікроорганізмів, які є головним корисним елементом йогуртів. Усі йогурти відповідають цим параметрам.

— Дослідження довело, що у маленьких українців є достойна альтернатива молочним кухням, — переконує Юрій Чорнобривець. — Йогурти виявилися смачними, безпечними і корисними.