Надія КИРЕЙ
для «Урядового кур’єра»

РАРИТЕТ. Працюючи директором станції техобслуговування, черкаський винахідник і конструктор Олексій Черненко не раз замислювався над втіленням ідеї, яка не давала йому спокою: от би змайструвати раритетний автомобіль! Коли реставрував ветерана Другої світової — ГАЗ-67 випуску 1944 року, довелося добре поморочитися, аби знайти вирішення тих чи інших проблем із ходовою частиною, з двигуном. Однак це було лише тренування. Як і зі спортивним автомобілем, який зробив із мотоколяски. Є в його колекції також реставрований ГАЗ-69 та післявоєнний мотоцикл.

Ось він, царський екіпаж, виготовлений власними руками. Фото автора

Однак найбільшим своїм досягненням вважає створений недавно роллс-ройс, саме такий, який 1909 року придбав собі російський цар Микола ІІ і дуже цим пишався. А надихнула конструктора на це кінохроніка, яку побачив якось по телевізору. Журнал із зображенням царського фаетона він зачитав мало не до дірок.

Рішення прийшло саме. Надибав якось списаного УАЗа, і пішла робота. Двигун залишив. Довелося добре помізкувати, аби його творіння набуло царського вигляду. Дрібна, тонка робота тривала 5 місяців. Навіть колеса зробив під старовину — запозичивши їх у мотоцикла. Салон же обладнав шкіряними сидіннями та перефарбував машину за модою початку минулого століття — у жовтий і червоний кольори.

Окрім колег-автомобілістів, дідусеві допомагали й онуки — трирічний Олексій та 12-річний Іван, які також захоплюються технікою. І ось тепер вони гордо сидять у роллс-ройсі поруч із дідусем і запрошують покататися всіх сусідських хлопчаків.

Правда, одну деталь конструктор вирішив виконати по-своєму. На царському кабріолеті красувався знак SMT, що в перекладі з французької означає «Його Величність Цар». На його місце Черненко поставив зображення герба України. Мовляв, знай наших!