Спільно з компанією Skoda Transportation завершується опрацювання технічного завдання для майбутньої конструкції пасажирських двосистемних електровозів. Ці тягачі зможуть працювати на двох видах струму — змінному і постійному.

На вітчизняних залізницях майже однакове співвідношення електрифікованих ділянок на змінному й постійному струмі. І саме двосистемний рухомий склад подвійного живлення найвигідніший та найефективніший. Двосистемний локомотив дає змогу обмежуватися в перевезеннях однією локомотивною бригадою. Тоді як в односистемних електровозах доводиться залучати додаткову локомотивну бригаду (машиніст і помічник машиніста) в місцях стикування ділянок із різними системами живлення.

Створення сучасного двосистемного електровоза дасть змогу істотно скоротити споживання електроенергії. Через дефіцит пасажирських локомотивів (у зв’язку зі старінням парку і високим рівнем зношеності) для перевезень пасажирів використовують 41 вантажний електровоз. Це вимушений крок, підкреслюють експерти Укрзалізниці. Це не дуже ефективно, а ще й призводить до додаткових витрат електроенергії. Виготовлятимуть двосистемні електровози в Україні на спільному українсько-чеському підприємстві, яке буде створено за участю компанії ?Skoda Transportation і ПрАТ «Запорізький електровозоремонтний завод». При цьому рівень локалізації виробництва передбачається довести до 90%, тобто фактично повністю ці електровози комплектуватимуться за рахунок продукції вітчизняного виробника. Експерти Укрзалізниці особливо підкреслюють, що вже на перших електровозах буде використано комплектуючі десяти українських виробників залізничної продукції.Створюючи спільні виробництва, Укрзалізниця демонструє правильний підхід до використання виробничого і науково-технічного потенціалу країни. З одного боку, використовуються спільні розробки провідних іноземних компаній, з іншого — розвивається власне електровозобудування, створюються нові робочі місця, використовується науково-технічний потенціал країни, повідомляє Інформаційно-аналітичний бюлетень КМУ.

Спільно з компанією Skoda Transportation виробництво двосистемних локомотивів здійснюється в рамках програми оновлення локомотивного парку. Протягом п’яти років планують замінити 509 застарілих електровозів. Лише за рахунок придбання нового тягового рухомого складу з поліпшеними технічними характеристиками Укрзалізниця зможе зменшити експлуатаційні витрати на ремонт та енергоресурси орієнтовно на 1,1 мільярда гривень.

Відділ новин
«Урядового кур’єра»