Серед звернень громадян до владних структур домінує соціальна тематика.
На Луганщині розпочинаються проекти, що мають подолати бюрократизм у роботі зі зверненнями громадян.
«Спільно з департаментом масових комунікацій облдержадміністрації плануємо розпочати проекти «Контрольний дзвінок» і «Громадська експертиза». Обидва зорієнтовано на забезпечення постійного зв’язку між державою та громадянами, коли проблеми розв’язують, а обидві сторони взаємно ввічливі. Суть «Контрольного дзвінка» полягає в тому, що фахівець контактного центру телефонує під виглядом пересічного громадянина до органів влади і намагається з’ясувати певне питання. Так відстежуватимемо реакцію чиновників на такі дзвінки, бо до нас надходять скарги на неуважне ставлення до людей, що намагаються вирішити свої питання в органах влади», — розповідає директор державної установи «Луганський обласний контактний центр» Ірина Лагута.
Обласний контактний центр, який свого часу виїхав з окупованого Луганська, де залишилася вся комп’ютерна техніка та спеціальна апаратура, налагоджував роботу у Сватовому, але відновив діяльність у повному обсязі лише у Сєверодонецьку з лютого цього року. Запит на прямий зв’язок з урядом країни такий, що тільки за перше півріччя сюди надійшло вже 12 815 звернень від громадян.
За словами очільниці центру, в структурі звернень домінує соціальна тематика. Люди звертаються на «гарячу лінію» з питаннями щодо субсидій, виплати різних видів соціальної допомоги. Останнім часом побільшало звернень від вимушених переселенців. Ситуацію спричинила розбіжність у законодавстві. Майже десять відсотків становлять питання, пов’язані з високими тарифами на житлово-комунальні послуги за неналежної їх якості. Жителів визволених від терористів територій турбують виплати грошової компенсації за пошкоджене під час бойових дій житло.
Новим цього року стали звернення від учасників АТО та членів їхніх родин із питань нарахування пільг, постановки в чергу на поліпшення житлових умов, відведення земельних ділянок. Їх уже надійшло понад три десятки.
Працівники центру не лише приймають та оперативно надсилають звернення на розгляд органам виконавчої влади та місцевого самоврядування, а й здійснюють зворотний зв’язок із заявниками та виконавцями.