Досить часто ми відвідуємо магазини і ринки, купуючи продукти харчування та інші товари повсякденного вжитку, замовляємо їжу в кафе та ресторанах, користуємось послугами пошти, банків тощо. Дуже зручним стало замовляти й купувати товари через інтернет-магазини, особливо  побутову техніку. Та ми постійно ризикуємо бути обдуреними, бо навіть не підозрюємо, який неякісний товар може потрапити до наших рук і до нашого столу, або ж як некоректно нас можуть обслужити. А це є грубим порушенням споживацьких прав і, на жаль, з цим явищем нам доводиться стикатися майже щодня.

Як свідчить споживацька практика, найбільше ошукують людей похилого віку, інвалідів та дітей. Через недостатню уважність та неспроможність себе захистити, цим людям часто підсовують прострочені продукти, їх обважують на ринках, обраховують на касах у великих супермаркетах. Про це свідчать регулярні звернення та скарги від громадян до Державної інспекції України з питань захисту прав споживачів.

З цього приводу днями відбулася пряма телефонна лінія Кабінету Міністрів України за участю заступника голови Держспоживінспекції України Ольги Соколової.

— Перевірки, які здійснили вже в цьому році територіальні органи Держспоживінспекції, показали, що рівень порушення прав споживачів, на жаль, зростає, — зазначила Ольга Соколова на брифінгу перед проведенням прямої лінії. — До нас звертаються сотні громадян із проханням розібратися у тій чи іншій ситуації. Проте нині наш контроль має деякі обмеження і ми не можемо здійснювати позапланові перевірки без дозволу Кабміну.

Під час «гарячої лінії» дзвінки надходили здебільшого від пенсіонерів та інвалідів. Так, правди і захисту шукала жінка, інвалід першої групи на візку, яка зателефонувала з Харкова. Вона через Інтернет замовила мобільний телефон за одними параметрами, а їй прийшов «Новою поштою» зовсім інший... Ще одна жінка, теж із Харкова, розповіла, що вона вже давно замовила на приватній фірмі меблі, а їй ніяк не можуть довезти й встановити деякі деталі… І таких несправедливих історій, як свідчили дзвінки, безліч.

Усі звернення громадян під час прямої телефонної лінії до заступника голови Держспоживінспекції були записані. Залишається лише сподіватись, що, попри всі складнощі, питання все-таки вдасться вирішити.