Чинне законодавство наділяє органи місцевого самоврядування достатніми для реалізації основних функцій повноваженнями, але не сприяє розвитку ефективних міжбюджетних відносин та співпраці територіальних громад. Тому в новому законодавстві слід не лише зміцнити місцеві бюджети, а й зробити їх автономними, не залежними від державного. Про це під час робочої зустрічі в Міністерстві регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства із представниками групи польських експертів з питань реформи місцевого самоврядування та децентралізації влади повідомив заступник керівника відомства В’ячеслав Негода.

У рамках зустрічі відбулася презентація проектів законів України «Про внесення змін до Бюджетного кодексу України (щодо реформи міжбюджетних відносин)» та «Про внесення змін до Податкового кодексу та деяких інших законів України (щодо податкової реформи)».

«Хоч би скільки ми говорили про повноваження, маємо розуміти, що їх виконання залежить від фінансової спроможності територіальних громад усіх рівнів. Тому наша основна мета — не просто провести децентралізацію фінансів, а зміцнити місцеві бюджети, зробити їх максимально незалежними від державного. І ми сподіваємося, що ухвалення цих двох законопроектів дасть змогу сформувати бюджет на 2015 рік уже на новій податковій та міжбюджетній основі», — зазначив В’ячеслав Негода.

Він нагадав, що проекти змін до Бюджетного та Податкового кодексів у частині децентралізації фінансів ухвалив уряд, але вони не пройшли першого читання у Верховній Раді. «Тож маємо черговий шанс удосконалити ці законопроекти, використовуючи рекомендації польських колег», — цитує слова заступника міністра прес-служба Мінрегіону.

Заступник директора департаменту місцевих бюджетів — начальник управління планування місцевих бюджетів Мінфіну Галина Маркович повідомила, що у змінах до Бюджетного кодексу не закладено норми, яка б передбачала, що органи виконавчої влади контролюватимуть використання державних коштів органами місцевого самоврядування. «У законопроекті чітко прописано, що місцеві бюджети самостійні, — пояснює фахівець. — Це виражено у закріпленні доходів і самостійному визначенні громадою напрямів використання коштів місцевих бюджетів. Тобто органи місцевої влади затверджують бюджет і самі визначають, скільки грошей потребує та чи інша галузь у сфері їхньої компетенції. Ця норма є в чинному кодексі, і змінювати її ми не пропонуємо». 

Відділ новин
«Урядового кур’єра»