Із середини квітня українці зможуть в електронній формі через Інтернет отримувати документи, які нині надають їм у реєстраційних службах: виписки, довідки, витяги. Про це заявив міністр юстиції Павло Петренко під час брифінгу в Кабінеті Міністрів. Після запровадження нових електронних сервісів людям не потрібно буде витрачати час на черги, знаходити посередників з-поміж державних службовців, щоб отримати ту чи ту довідку.

Щоб одержати документ через Інтернет, потрібно буде зайти на сайт Мін’юсту, знайти там посилання на відповідний портал, зайти на нього і з максимально розширеного переліку для пошуку вибрати потрібний та зробити запит на складання необхідного документа. За цю послугу людина розрахується своєю платіжною карткою в системі інтернет-платежів. Потім у режимі онлайн система формує відповідний документ, а отримувач його роздруковує — і все. Якщо цей документ ще раз знадобиться впродовж трьох чи шести місяців (зараз тривають дискусії щодо періоду), то можна зайти на цей сайт, ввести унікальний номер і повторно роздрукувати документ.

«Згідно з ухваленими законодавчими актами, усі сформовані електронною системою документи мають такий самий офіційний статус, як і їхні паперові аналоги з підписом і печаткою реєстратора», — наголосив міністр.

Також на рівні рішень уряду було врегульовано чимало питань щодо реєстрації прав на нерухомість. Щоб зареєструвати майно, громадянин має прийти в управління юстиції і подати пакет документів для реєстрації свого нерухомого майна, а через п’ять (у термінових ситуаціях) чи 14 днів прийти і їх забрати.

— На рівні законів ми передбачили, що електронні документи мають таку саму силу, як і паперові, — наголошує Павло Петренко. — Йдеться про свідоцтво на право власності, витяг про державну реєстрацію, рішення про зупинення розгляду заяви та рішення про відмову в реєстрації прав.

Ще одна новація, запроваджена у системі спрощення сервісу, стосується розширення кола суб’єктів, які зможуть надавати реєстраційні послуги.

«В аграрних регіонах, де реєструють документи оренди земель сільгосппризначення, є великий попит на реєстрацію цих договорів. Такий попит перевищує можливості органів державної влади. Нам вдалось через парламент провести закон, який дозволяє нотаріусам виконували функції державних реєстраторів з договорів оренди земель сільгосппризначення», — роз’яснив міністр.

Щодо антикорупційного законодавства, яке ухвалили торік, то до компетенції уряду належить реалізація Закону «Про запобігання корупції», а саме створення превентивного органу — Національної антикорупційної агенції (НАА).

«18 березня уряд прийняв рішення про створення Національної антикорупційної агенції. Це перший крок, і маю надію, що наступного тижня буде проголосований пакет урядових актів щодо проведення конкурсу, регламенту конкурсної комісії, формування громадської ради при НАА, — зазначив Павло Петренко. — Нагадаю, що Закон «Про запобігання корупції» набуває чинності 25 квітня 2015 року, але за нашою ініціативою в його прикінцеві положення було внесено зміни, завдяки яким уряд зможе провести всі підготовчі дії, необхідні, щоб НАА запрацювало буквально з перших днів набуття чинності цього нормативного акта. Ми хочемо максимально використати березень і квітень, щоб сформувати конкурсну комісію і започаткувати процес відбору членів НАА».

Таким чином в Україні діятиме два органи: один правоохоронний силовий — Національне антикорупційне бюро; другий — цивільний превентивний НАА, так само з широкими повноваженнями. Тож незалежних борців з корупцією побільшає, і вже жодному держслужбовцю не вдасться уникнути відповідальності за неправомірні дії.