На 32 підприємствах різної форми власності Миколаєва залишається заборгованість перед працівниками в сумі 38 мільйонів 608 тисяч гривень. Понад п’ять тисяч працівників не отримують своєчасно заробітну плату. Втім, на тлі негативних тенденцій є й хороші новини. Так, Миколаївський бронетанковий завод сплатив усі борги із зар?плати, а їх сума на 1 липня цього року становила 1 мільйон 370 тисяч гривень. Ситуацію з боргами із зар?плати обговорили на засіданні міської тимчасової комісії з питань погашення заборгованості із заробітної плати (грошового забезпечення), пенсій, стипендій та інших соціальних виплат. Найближчим часом бронетанковий завод розрахується і з Пенсійним фондом. 

Найгірше становище із погашенням заборгованості на суднобудівних підприємствах міста. Наприклад, без підтримки Укроборонпрому суднобудівному заводу імені 61 комунара не під силу погасити поточну заборгованість і накопичену раніше. Пояснення просте: немає державних замовлень. Договір на утримання крейсера «Україна» на 2014 рік з Міністерством оборони України досі не підписаний, заплановане погашення боргів за рахунок реалізації крейсера відкладається на невизначений час.

Голова Миколаївського обкому профспілки працівників суднобудування Володимир Смєлов розповів, що їх організація звернулася до Голови Верховної Ради України Олександра Турчинова з проханням надати допомогу суднобудівному заводу ім. 61 комунара. Ситуація з випуском бронетанкової техніки на заводі неоднозначна. Виникли перешкоди з ліцензуванням цього виду діяльності. Також невизначені перспективи будівництва на підприємстві морських прикордонних катерів, адже на сьогодні всі кошти Міністерство оборони України відправляє в зону бойових дій.

Не краще становище і на ПАТ «Чорноморський суднобудівний завод», де борги становлять понад 5 мільйонів гривень.  На заводі виготовили конструкції для моста в Запоріжжі, але аванс покрив лише 10% від вартості зробленого. Цивільні суднобудівні замовлення завершені, нових цивільних та військових немає. Не передбачено на нинішній рік і фінансування програми будівництва корветів.

Єдиний шлях, який бачать на підприємстві і в керуючій компанії, — скорочення інженерно-технічних працівників. З 1200 осіб необхідно скоротити 548. Як повідомив ново?призначений генеральний директор підприємства Олександр Остапенко, на розрахунки з людьми щодо процедури скорочення власник планує виділити 30 мільйонів гривень. Утім, аби здійснити такі плани, необхідно отримати не тільки згоду власної профспілки, а й ЦК галузевої профспілки та міської влади. Члени міської тимчасової комісії погодилися, що іншого виходу з цієї ситуації поки що немає.