ТЕНДЕНЦІЇ. Українська залізниця перебуває в жахливому стані та потребує негайного оновлення. Якщо рухомий склад не будуть регулярно та сильно оновлювати, то за п'ять років українцям не буде на чому мандрувати: 95% відсотків поїздів знімуть з експлуатації, передає ТСН з посиланням на Корреспондент.

Проблема в тому, вважають в залізниці, що грошей на оновлення немає. Своїх ресурсів не вистачає, а держава не хоче ділитися. А крім «трухлявих» поїздів, які потрібно міняти, заміни потребує ще й колія. На теперішній навіть нові поїзди не зможуть їздити на нормальній швидкості.

Виходів із ситуації є кілька. Перший – пересісти на власний транспорт. Але економіка країни не дозволяє українцям масово заволодіти авто.

«Економічна ситуація в країні не дає перспектив для того, щоб українці пересіли на авто. Тому пасажиропотік залізниці буде щороку рости на 2-3 %», – зауважив експерт Центру ім. Разумкова.

А 2-3% щороку це вже багато. Для порівняння, в сусідній Польщі лише 1,5% населення користується залізницею. А в Україні – майже 55%. За теперішньої ситуації людям просто не залишиться на чому їздити.

Інше вирішення проблеми – зменшити штат Укрзалізниці, переконаний колишній міністр транспорту та інфраструктури Борис Колєсніков. Він стверджує, що в США на залізниці працює лише 160 тисяч людей, а в Україні – 350. І це при тому, що довжина залізничних шляхів в Америці – 224 тисячі км, а в Україні – лише 22,3 тисячі.

На його думку, крім звільнень врятувати українську залізницю може зменшення кількості пільговиків, який вже більше 26 категорій. Колєсніков вважає, що люди віком від 22 до 55 років мають повністю оплачувати свій квиток. Також окрема проблема – "зайці". В міжміських електричках із 330 млн перевезених пасажирів 270 млн проїзали зайцем.

Останньої, але не менш важливою проблемою залишаються крадіжки. Експерти стверджують, що близько 80% ресурсів, які надаються на ремонт поїздів, банально розкрадаються.

Нагадаємо, що заборгованість облдержадміністрацій за приміські перевезення пільгових категорій пасажирів з січня по червень 2013 вже становить 85,2 млн грн. "Укрзалізниця" перевозить пільговиків практично за свій рахунок.