Державна служба з питань регуляторної політики та розвитку підприємництва (Держпідприємництво) підтримує ініціативу щодо вдосконалення порядку складання планів проведення планових виїзних перевірок підприємств. Як підкреслив на брифінгу в Кабінеті Міністрів України голова Держпідприємництва Михайло Бродський, ще три роки тому представники його відомства говорили, що, коли проходить перевірка податкового органу, скажімо Міндоходов, було б правильно, аби й решта органів, які мають проводити планову перевірку, приходили на підприємство разом з податківцями. Щоб вони не тероризували підприємства протягом тривалого часу: один пішов, інший прийшов. 

Удосконалити порядок складання планів проведення планових виїзних перевірок підприємств і проводити  їх одночасно пропонує Міністерство доходів і зборів. Ця норма міститься у проекті постанови Кабінету Міністрів «Про затвердження Порядку координації проведення планових виїзних перевірок контролюючими органами та органами державного фінансового контролю, уповноваженими здійснювати контроль нарахування та сплати податків, зборів, платежів».

У розміщеному на сайті Міндоходів документі йдеться, що формування планів виїзних перевірок фінансово-господарської діяльності суб’єктів господарювання здійснюється щоквартально і узгоджується не пізніше 20 числа останнього місяця поточного кварталу з Міндоходів. У разі, якщо контролюючі органи та органи державного фінансового контролю запланували проведення перевірки одного й того самого суб’єкта, таку перевірку вони проводять одночасно.

Згідно з проектом постанови, Міндоходів повинно поінформувати суб’єкт господарювання про майбутню перевірку не пізніше, ніж за 10 днів до її початку. Таке саме повідомлення повинно бути направлено іншим контролюючим структурам. Якщо проведення одночасної перевірки не можливе, суб’єкт господарювання повинен узгодити терміни та умови проведення перевірок, щоб вони не заважали нормальній господарській діяльності.

План-графік перевірок Міндоходів у першому кварталі цього року скорочено на 24% порівняно з першим кварталом 2012-го — до 1,6 тисячі суб’єктів підприємництва — юридичних осіб. У другому кварталі Міндоходів зберегло тенденцію до скорочення перевірок.

«Підприємницька діяльність — це не лише прибутки і можливість заможного життя, а передусім ризики і велика відповідальність. Найнятий працівник від підприємця відрізняється тим, що приходить на роботу, має верстат, матеріали, виконану роботу, отримує зар?плату, а у вихідні відпочиває», — каже голова Держпідприємництва. Підприємець же думає про те, як заплатити працівникам, продати товар, який вони виготовили, і не завжди у нього збігається дебет із кредитом.

Сподіватимемося, що завдяки скороченню перевірок підприємці зітхнуть полегшено.