СОЦІАЛЬНИЙ ПРОЕКТ

Що робить влада для громади

«Урядовий кур’єр» продовжує досліджувати, з якими питаннями найчастіше звертаються на урядову «гарячу лінію» люди з різних регіонів України. На черзі — Черкащина.

За останні вісім місяців (січень — серпень) кількість звернень з Черкаської області збільшилася порівняно з минулим роком на 6,7% і становить 5 087. З них 2 203 надіслані для опрацювання за належністю органам виконавчої влади, 2 007 громадян отримали консультації безпосередньо від фахівців Центру.

Збільшилася кількість запитів щодо пенсійного забезпечення у 2,3 раза (найчастіше вносили пропозиції до пенсійної реформи — 147 звернень, або 26,4%), підприємницької діяльності — 2,1 раза, оподаткування в 1,7 раза. Поменшало запитань щодо земельних відносин (у 6,6 раза), отримання субсидій (у 2,6 раза), благоустрою та будівництва (в 1,7 раза), виплати зарплати (в 1,6 раза), житлового забезпечення (у 1,4 раза), транспортного обслуговування і зв’язку (в 1,5 раза), соцзахисту населення (в 1,2 раза), ЖКГ (в 1,2 раза), охорони здоров’я (в 1,2 раза), зайнятості (на 10%).

У рамках проекту урядова «гаряча лінія» — діалог з малим бізнесом» з області надійшло 24 звернення від підприємців щодо сплати внесків до ПФ, реєстрації та ліцензування підприємницької діяльності, правомірності проведення перевірок органами державного контролю тощо. Звернення направлені на розгляд та реагування до Пенсійного фонду (7), Державної податкової служби (4), іншим центральним органам виконавчої влади (9) та Черкаській облдержадміністрації (4).

Також 112 звернень громадян стосувались оплати праці (в 1,6 раза менше, ніж у минулому році). Так, працівники ДП «Златодар» (м. Золотоноша) поскаржилися на невиплату зарплати з квітня 2011 року. Територіальна державна інспекція праці у Черкаській області повідомила, що після перевірки керівництву підприємства винесено приписи для усунення низки порушень законодавства про працю, зокрема щодо погашення заборгованості із зарплати. За невиконання зобов’язань колективного договору на в.о. гендиректора складено протокол про адміністративне правопорушення.

З питань отримання субсидії звернулося 410 громадян, з них 323 надані консультації. Найчастіше люди скаржилися на порушення термінів розгляду документів, неаргументовану відмову надати субсидії на тверде паливо та оплату комунальних послуг.

179 черкащан (на 16% більше, ніж торік) скаржилися на комунальне господарство: на ненадані комунальні послуги — 18%, проблеми з їх оплатою — 22%. Скажімо, жителька м. Черкаси повідомила про відсутність освітлення по вул. Крилова та Василини. Черкаська міськрада зреагувала на скаргу, і освітлення на зазначених вулицях було відновлено (підтверджено зворотним зв’язком).

З освітніх питань звернулися 48 громадян. Так, черкащанка скаржилася, що її онука не прийняли до дитсадка в селі Телепено Кам’янського району, бо начебто немає місць. Кам’янська райдержадміністрація після перевірки повідомила, що хлопчика прийняли до дошкільної установи, а завідуючу попередили про обов’язкове дотримання черговості прийому дітей.

Станом на 01.09.2011 р. Черкаська облдержадміністрація розглянула 974 звернення. Відповіді найчастіше надавали головні управління облдержадміністрації, міські та районні адміністрації. Позитивно вирішено майже кожне п’яте звернення.

За минулий тиждень на урядову «гарячу лінію» звернулося 4 731 громадян зі скаргами, заявами та пропозиціями. Порівняно з попереднім тижнем їх кількість зменшилася на 3%. Звернення, які потребували детального розгляду, а таких було понад  2 020, Урядовий контактний центр надіслав на опрацювання до органів виконавчої влади: до центральних — 1056, до обласних державних адміністрацій — 956 та до інших організацій — 8. Окрім того, 189 заявникам працівники Центру одразу надали необхідні консультації з питань щодо пенсійного забезпечення, отримання субсидій, соціального захисту населення, освіти та інших питань.

 Телефон урядової «гарячої лінії» 0-800-507-309.