Хто донедавна мав «щастя» проїжджати трасою до, скажімо, Куп’янська, той цілковито віддасть належне цьому прислів’ю. Бо на вибоїнах та в ямках, хоч би як пригальмовував, скрипіли не лише колеса й уся ходова з ними разом, а й часто чутно було скрегіт зубів водія й пасажирів. Яка вже там швидкість! 

Тож наближаючись до пам’ятних бездоріжжям відрізків шляху, кожен бувалець мимохіть сповільнював рух, щоб не «влетіти» у вибоїну і… дивувався: попереду на нього чекала рівна й гладенька дорога.

Такі приємні сюрпризи харківські дорожники подарували автомобілістам на ділянці Київ — Харків — Довжанський на Полтавському напрямку, на відрізках у напрямку Ізюма та Сум, інших ділянках доріг державного та місцевого значення. Багато скептиків уже вочевидь переконалися, що цього року влада по-справжньому взялася за налагодження шляхів автомобільного сполучення, а бюджетна програма «Розвиток мережі та утримання автомобільних доріг загального користування» з декларацій на папері,  як це бувало раніше, перемістилася у площину практичної реалізації.

Фото з сайту doroga.kharkov.ua.

Як повідомив начальник Служби автомобільних доріг Харківської області Євген Зражевець, із весни, на замовлення служби у регіоні співробітники філій ДП «Харківський облавтодор» працюють на найбільш зруйнованих ділянках шляхів державного значення та  місцевої мережі. Роботи, за словами головного дорожника області, йдуть чітко за розробленим планом. Євген Зражевець поінформував, що з наданих державою грошей 80 мільйонів гривень буде спрямовано на дорогу Чугуїв — Мілове, на дорогу Пересічне — Березівське — 1,8 мільйона,  які будуть «доточені» 500 тисячами гривень, наданих на умовах співфінансування селищною радою, майже 20 мільйонів спрямовують на проблемні ділянки харківської окружної дороги.  Крім того, підготовлені об’єкти, які ремонтуватимуть за рахунок кредитних коштів, що залучатимуть під гарантії уряду, — це 99,1 мільйона гривень.

За інформацією Служби автодоріг у Харківській області, з початку року дорожники ліквідували  13 545 квадратних метрів ямковості на автошляхах області, застосовуючи залежно від характеру пошкоджень та стану доріг гарячий,  холодний та литий асфальтобетон, струменевий метод, метод просочування й чорний щебінь тощо.

Також у Службі автодоріг повідомили, що триває ремонт шляху на ділянці між Шевченковим та Куп’янськом на трасі Чугуїв — Мілове, який розпочинали торік, було капітально відремонтовано найбільш аварійну ділянку дороги протяжністю 11 кілометрів, а вже в травні роботи відновили. Станом на останню декаду червня дорожники вже виконали фрезерування верхніх шарів покриття на ділянці завдовжки 12 кілометрів та розподілили щебенево-піщану суміш перед виконанням робіт з регенерації основи за технологією холодного ресайклінгу (11 кілометрів).

Було проведено роботи з відновлення основи за технологією холодного ресайклінгу на відстані 6,7 кілометра, влаштування вирівнювального шару покриття асфальтобетоном — 6,2 кілометра. Крім того, проводять відновлення узбіч на ділянці автодороги, яку було відремонтовано у 2015 році. Щоденно на цій дорозі  працює понад  30 одиниць техніки, 10 інженерно-технічних працівників та більш як  70 дорожніх робітників.

Як розповів  Євгеній Зражевець, існують і проблеми, зокрема з фінансуванням ремонтних робіт, зазначивши, що  для ліквідації ямковості в області на рік необхідно мінімум 400 мільйонів гривень. Передбачений же фактичний рівень фінансування у 4 рази менший і становить лише 126 мільйонів. «Із цієї суми приблизно 30% втрачається через судові позови за виконані, але не сплачені роботи у попередні роки, кількість яких цьогоріч значно збільшилася. Тож загальна сума фінансових зобов’язань за попередні роки на сьогодні становить 223 мільйони гривень. На жаль, за цим показником область перша в Україні», — підсумував начальник Служби автодоріг.

Вихід із ситуації він вбачає у залученні коштів на умовах співфінансування. Певні райони області вже прийняли рішення щодо фінансування ремонту доріг загального користування, першими серед яких — Балаклійський. Цей район передбачив на співфінансування понад 10 мільйонів гривень. Харківський район профінансує дорожні роботи  сумою на понад 5 мільйонів, Ізюмський  — 800 тисяч. Долучаться також Дергачівський, Валківський, Чугуївський, Богодухівський, Нововодолазський райони.

Приділяючи особливу увагу шляхам державного значення, в регіоні ставлять чіткі завдання дорожникам і щодо місцевих. «У Харківській області майже 7 тисяч кілометрів доріг загального користування місцевого значення. Ми ще раз говоримо про те, що спільними зусиллями маємо зробити все, щоб підготувати насамперед маршрути шкільних автобусів і основні магістралі, які є дорогами загального користування місцевого значення між населеними пунктами, і зробити їх проїзними», — означив завдання заступник голови облдержадміністрації Євгеній Шахненко.

ДОВІДКА «УК» 

Щоденно на автодорогах Харківської  області ремонтні роботи виконує в середньому 40 бригад. Найбільшу увагу приділяють ділянкам загального користування державного значення, зокрема Харків — Ізюм (кордон з Донецькою областю). Усього ліквідовано 14 992 квадратних метрів ямковості, укладено 1799 тонн асфальтобетону, щодня працює від 5 до 11 бригад. Від міста Ізюма до кордону з Донецькою областю ямковість ліквідовано у повному обсязі.