Будова на перегоні Бескид — Скотарське набуває реальних обрисів: углиб гірського хребта вже пройдено, як повідомили у прес-центрі Львівської залізниці, 1463 метри верхньої колоти із 1764 метрів загальної протяжності (а з урахуванням порталів довжина тунелю становитиме 1822 метри). Складний інженерний об’єкт будівельники й залізничники називають будовою століття. І не випадково, бо за понад 130 років у Карпатах не було прокладено жодного тунелю, всі інші збудовано ще за часів Австро-Угорської імперії. А ще — за його значущість для залізничного відомства України, адже за цим маршрутом перевозять вантажі з Європи до західного кордону країни і проходить понад 60% транзитних вантажів у напрямку Західної й Центральної Європи.

Складний інженерний об’єкт будівельники й залізничники називають будовою століття. Фото з сайту skyscrapercity.com

Незадовільний технічний стан наявного одноколійного тунелю вичерпав експлуатаційний ресурс і загрожує безпеці руху поїздів, через що цю ділянку шляху залізничний транспорт проходить із мінімальною швидкістю й відповідно не справляється зі швидкими темпами зростання інтенсивності руху на цьому відтинку міжнародної залізничної магістралі, обмежуючи пропускну здатність V Критського міжнародного транспортного коридору (проходить територією Італії, Словенії, Угорщини, Словаччини, України та Росії). Тож, стверджують фахівці, держава не використовує максимально транзитний потенціал і транзитні вантажі йдуть в обхід України, натомість залізниця недораховується чималих прибутків.

Саме стратегічне значення Бескидського тунелю й визначає темпи робіт. Прокладені 80% тунелю дають змогу будівельникам вважати цілком реальним завданням пройти до лютого наступного року ще 302 метри й завершити найскладніший етап спорудження цього важливого об’єкта, щоб вийти на протилежний бік гірського хребта.

Після завершення цих робіт підрядники продовжать роботи з поглиблення тунелю, прокладання так званого нижнього уступу. Будівельники Львівської залізниці тим часом зайняті облаштуванням західного порталу тунелю, зокрема бетонують русло річки і завершують спорудження підпірної стінки. За сприятливих погодних умов ці роботи на західному порталі тунелю мають завершити вже у жовтні. Коли буде повністю завершено проходку тунелю, залізничники прокладуть колії, мережі зв’язку та електрифікують цю дільницю.

Новий тунель обладнають сучасними приладами робочого й аварійного освітлення, засобами пожежної безпеки і системою антикорозійного захисту, вентиляцією, постійно здійснюватимуть моніторинг внутрішнього стану, відеонагляд, спеціальні датчики контролюватимуть рівень шкідливих газів. А перші поїзди новозбудованим тунелем мають пройти на початку 2017 року. Пропускна спроможність Бескидського тунелю зросте більш ніж удвічі: двома коліями щодоби курсуватиме до 100 пар поїздів, зросте відповідно й швидкість проходження. Тож тунель на перегоні Бескид — Скотарське у Карпатах перестане бути найслабшою ланкою на шляху міжнародного транспортного коридору.