Згідно з різними дослідженнями, 29% компаній розглядають важливі стратегічні рішення, маючи лише один варіант і жодного альтернативного, водночас додавання одного альтернативного варіанта підвищує вшестеро шанс на те, що рішення пізніше визнають успішним. Тому важливо враховувати під час прийняття рішень думки різних людей з протилежними поглядами. На цьому наголосив на тренінгу в столиці «Ефективна структура управління в підприємствах малого та середнього бізнесу» спеціаліст з управління знаннями групи з корпоративного управління Міжнародної фінансової корпорації Олексій Волинець.

Традиційно малі та середні підприємства отримували рекомендації про організацію управління на основі спрощених принципів і підходів, які рекомендували для великих компаній. Але практично застосовували це рідко через специфічні труднощі, проблеми та обмежені ресурси. Нині найбільш прогресивні з них запроваджують у себе найкращий досвід корпоративного управління, зокрема посаду корпоративного секретаря.

Як розповіла під час тренінгу корпоративний секретар «Альфа-Банку» Галина Потопальська, запит на цю професію в суспільстві вже є. Однак керівники і власники компаній ще не до кінця усвідомлюють, як цей додатковий ресурс може їм допомогти, тоді як у західних компаніях корпоративний секретар входить у команду ТОП-менеджерів. Представник цієї професії здатен створити таку систему в організації, з якою кожен у її ланці проявлятиме найкращі свої здібності й так збільшуватиме додану вартість загального результату.

Наприклад, в «Альфа-Банку» завдяки роботі служби корпоративного секретаря повністю автоматизовано процеси підготовки, узгодження і прийняття рішень. Там майже 80% рішень приймають методом електронного голосування. Це стосується питань, які узгоджені без зауважень служб і не потребують попереднього обговорення на комітеті перед прийняттям рішення. Члени комітетів мають змогу голосувати на мобільних пристроях. На оформлення прийнятого рішення в секретаря йде кілька хвилин після отримання останнього голосу від члена комітету, і виписку автоматично надсилає відповідальним за реалізацію рішення.

Нові виклики, що стоять перед підприємствами малого та середнього бізнесу, які мають високий потенціал зростання, перебувають у власності одного або кількох фізичних осіб чи у власності сім’ї, спонукають їх дослухатися до найкращих практик корпоративного управління.