НОВОВВЕДЕННЯ

Звичні паперові квитки у маршрутках і тролейбусах Черкас може замінити електронна картка 

Запровадити таку систему оплати за проїзд у громадському транспорті обласного центру збираються вже наприкінці нинішнього року. Як розповів начальник управління вуличної інфраструктури і транспорту міськвиконкому Андрій Наумчук, планується взагалі відмовитися від готівкової оплати у транспорті.

— Таку практику вже використовує столиця, картки там можна придбати у спеціальних пунктах, запроваджують її у Вінниці, також це вже не новинка у Європі, — наголошує посадовець. — Завдяки нововведенню сподіваємося збільшити кількість виторгу на 20%. Планується, що під час першого етапу реорганізації кондуктори виконуватимуть роль консультантів і пояснюватимуть пасажирам, як користуватися електронними «компостерами». Тролейбуси й автобуси збираються обладнати спеціальними зчитувальними пристроями — валідаторами, які й прийматимуть оплату за проїзд.

Випробування пройшло успішно. Фото з сайту provce.ck.ua

Крім того, на думку транспортників, електронні картки допоможуть підрахувати кількість пільговиків, яким картки видадуть заздалегідь. Адже на проїзд цієї категорії пасажирів щороку витрачається близько 58 мільйонів гривень, а держава компенсує всього 16 мільйонів. Перші картки почнуть запроваджувати в тролейбусах.

Їх можна буде придбати заздалегідь у спеціальних точках продажу. Можливо, будуть й інші види проїзних документів.

— У подальшому ця картка може навіть перетворитися на мультифункціональну, — зазначає начальник управління. — Її, приміром, можна використовувати для оплати послуг за опалення, телебачення, зв’язок тощо.

Однак, перш ніж запровадити карткову систему, у міській раді вважають за потрібне оптимізувати весь громадський транспорт. Найбільший ефект, вважають реформатори, буде отриманий, якщо замінити 350 маленьких  маршруток на автобуси великої місткості.

На жаль, поки що не називається сума, в яку обійдеться таке нововведення. Незайве, очевидно, було б порадитися і з самими жителями міста щодо безготівкових розрахунків у транспорті.

— Звісно, електронний квиток є нібито позитивним нововведенням, — вважає пенсіонер Анатолій Мартинюк, який часто користується тролейбусом та маршрутками. — Але є й сумніви. Наприклад, невідомо, чи всі транспортні засоби будуть обладнані валідаторами. Адже, окрім комунального транспорту, є  приватні перевізники, які можуть не захотіти витрачатися на нову техніку. Які гарантії, що ці недешеві апарати не пошкодять при першій же поїздці? А ще важко уявити, як люди передаватимуть свої квитки до валідатора у переповнених автобусах.