Попри складну ситуацію в країні, туристична галузь тримається і будує плани на майбутнє. Таким був лейтмотив зустрічі журналістів із представниками туристичних компаній. Власне, запорукою такого настрою стали показники кількох останніх тижнів, коли почав зростати продаж турів. Експерти впевнені, що ігнорування українцями туристичних послуг спричинене навіть не валютною лихоманкою і наступним подорожчанням усього на світі, а нестабільною ситуацією в країні. Щойно спадає напруження, і життя бере своє.

Тішить те, що нині навіть великі компанії, які зазвичай «робили гроші» на виїзному напрямі, налаштовані на розвиток внутрішнього туризму. Те, що роками переважно лише декларувала держава, реальний сектор вирішив зробити своєю справою. З одного боку, зрозуміло: в такому рішенні «винувата» криза, адже вдома відпустка обійдеться українцям уполовину дешевше, ніж найбюджетніший відпочинок за кордоном. З другого — туроператори нарешті звернули увагу на рідні пенати і віднайшли стільки родзинок, що навіть дивно, як раніше вони цього не помічали.

— Ми взялися за реалізацію нового проекту «Знайдено в Україні», — розповідає керівник однієї з турфірм Тарас Демура. — Його можна охарактеризувати як медійно-бізнесовий. У такий спосіб спробували створювати турпродукт, застосувавши тематичний підхід так само, як і для зарубіжних напрямків: пізнавальний, гастрономічний, пляжний. І одразу розкручували його. Адже нині до безлічі цікавих місць, які більш-менш на слуху в українців, додалися й нові — відкрився доступ до колись приватної власності, вже простіше потрапити в раніше закриті для широкого загалу заповідники тощо.

Новація виявилася вдалою — проект стартує у квітні, перші групи вже укомплектовано, навіть є певний ажіотаж.

Тож вітчизняних пропозицій не бракуватиме. Ось тільки кримська тема з них випаде, хоча запитання щодо неї журналісти експертам поставили. Голова Асоціації лідерів турбізнесу Аркадій Маслов зазначив, що передовсім на окупованій території нашим громадянам ніхто не гарантуватиме безпеку, та й добиратися на півострів нині складніше, ніж у сусідні держави. Тому, на його думку, прихильники чорноморського відпочинку вирушать на Херсонщину, Одещину, Миколаївщину.

За однієї умови, додала голова Туристичної асоціації півдня України Тетяна Волинець: якщо буде інформаційна підтримка, а не нагнітатимуться панічні настрої. Нове об’єднання кращі представники туристичних організацій причорноморських областей створили торік, щоб споживачі не сумнівалися: від них можна очікувати тільки якісні послуги. Пересвідчитися в цьому мали змогу журналістські десанти, як і в тому, що в начебто неспокійних регіонах усе спокійно. Однак дива не сталося — повністю будуть заповнені тільки заклади для дітей. Дорослі все-таки піддалися надуманим застереженням. Тим часом в асоціації не опускають рук. Напрацьовано численні міжрегіональні турпродукти, вже готові до сезону бази відпочинку. Та й ціни, як зазначила голова асоціації, залишаться на рівні минулорічних.

Щодо закордонних напрямків, то передовсім, зазначали експерти, постраждають раніше пріоритетні для українців Кіпр, Греція, Іспанія. Натомість утримає лідерські позиції Туреччина, бо має пропозиції на різний смак і гаманець. Ця країна завжди вирізняється лояльним ставленням до українського ринку, розумінням його перспективи. Присутній на зустрічі аташе з питань культури та інформації Посольства Туреччини Берат Йилдиз продемонстрував сказане цифрами. У складний для нас минулий рік курорти його країни відвідали понад 650 тисяч українців. Не меншу кількість посадовець прогнозує і цього року, додавши, що для цього вживатимуть певних заходів.

Наталя ЛІЩИНСЬКА
для «Урядового кур’єра»