У 2016 році Київський метрополітен планує розпочати готувати проекти щодо будівництва додаткового виходу із найбільш завантаженої станції «Вокзальна», а також багатостраждальної четвертої лінії — на Троєщину, задля подальшого пошуку інвесторів. Водночас на підприємстві нарікають, що нинішня ціна проїзду в чотири грн не покриває собівартість послуг, а тому вона має становити майже 6 грн.

Про це в інтерв'ю Інтерфаксу-Україна розповів начальник комунального підприємства "Київський метрополітен" Віктор Брагінський.

«Ще два роки тому загалом за день на станції «Вокзальна» щодня було понад 80 тисяч пасажирів. Нині показник не доходить до 70 тисяч людей. Це говорить про те, що приплив пасажирів з області скоротився. Звичайно, це позначилося на фінансовому результаті підприємства, оскільки основа нашої діяльності — перевезення пасажирів. Якщо її показники падають, відповідно це відображається на доходах метрополітену», — наголосив пан Брагінський.

2015 рік метрополітен завершив зі збитком у 131 млн грн.

«Наше підприємство планово-збиткове, з огляду на те що тариф завжди був соціальним і дефіцит коштів компенсувався з міського бюджету», — зазначив посадовець.

«На сьогодні, за розрахунками економістів, тариф становить 5,78 грн, з урахуванням програми технічного розвитку, запланованої на 2016 рік. Собівартість проїзду зараз складає 4,21 грн, а середній дохід і того нижче — близько 3 грн. До того ж ми недоотримуємо компенсацію за пільгові категорії пасажирів», — нарікає пан Брагінський.

Політичного рішення про підвищення проїзду в метро поки що немає. Коли станеться можливе підвищення тарифу, не відомо.

Серед загальної кількості пасажирів метрополітену 25% — пільговики. Компенсація за їхнє перевезення в 2015 році становила лише 30%.

Серед найперших планів метрополітену на 2016 рік — «будівництво другого виходу на станції «Вокзальна» і підготовка інвестиційного проекту, щоб подати його до Кабінету Міністрів, щодо четвертої лінії метро — на Троєщину. Такий проект необхідний, щоб вийти на міжнародний рівень переговорів для отримання кредиту. Ми повинні розробити цей документ, затвердити його в Міністерстві економічного розвитку та торгівлі, подати на Кабмін і далі залучати державні гарантії для проведення робіт».

Почати будувати другий вихід на Вокзальній планують у 2017-му. Цьогоріч там мають намір виконати капітальний ремонт ескалатора.

З часом планують добудувати «заморожені» станції «Львівська брама» і «Теличка», а в довгостроковій перспективі — ще одна гілка метро на Виноградар.

Пан Брагінський також назвав розміри зарплат працівників метрополітену. Машиніст отримує до 11 тис. грн, диспетчер — 8—9 тис. грн, черговий по станції — близько 6 тис. грн — це фахівці з високим рівнем відповідальності. Решта працівників заробляють близько 3,5—4 тис. грн.

ТСН