В обласному центрі відкрили єдину оперативно-диспетчерську службу центру екстреної медичної допомоги і медицини катастроф. Такі проекти донедавна діяли лише в трьох областях країни, відтепер до них приєдналася і Херсонська область.

Ініціатором створення нової системи надання швидкої допомоги жителям області виступив голова Херсонської облдержадміністрації Андрій Путілов, який зауважив, що на реалізацію проекту передбачено вісім мільйонів гривень з обласного бюджету, й половину цієї суми становлять кошти з районних бюджетів.

Головний лікар обласного територіального центру екстреної медичної допомоги і медицини катастроф Юрій Бовкун розповів, що диспетчерська прийому викликів повинна максимум за 30 секунд прийняти інформацію від громадянина й передати її до диспетчерської напрямку, де фахівці визначають маршрут карети екстреної медичної допомоги, передають виклик визначеній бригаді й відстежують пересування автотранспорту в режимі онлайн на всій території  області.

— Важливо, що ми відходимо від принципу територіальності та пришвидшуємо надання медичної допомоги. Якщо раніше конкретний район обслуговували «свої» бригади швидкої, то відтепер виклик надходитиме до медиків, які перебувають найближче до місця призначення, — сказав Юрій Бовкун.

За рахунок державного бюджету Херсонщина отримала 40 одиниць спеціального медичного санітарного автотранспорту (три ГАЗелі й 37 автомобілів марки Peugeot). Додатково з обласного бюджету надано мільйон гривень на паливно-мастильні матеріали і понад 100 тисяч гривень — на придбання GPRS-навігаторів.

Саме за рахунок оснащення кожної машини GPRS-навігаторами робота екстреної медичної допомоги буде максимально прозорою. З’явиться змога обрати оптимальний маршрут для швидкої, скоротити час доїзду до пацієнта. За попередніми розрахунками, завдяки обраній системі можна  заощадити майже 30% пального.

Нині робота єдиної оперативно-диспетчерської служби обласного центру екстреної медичної допомоги і медицини катастроф триває у тестовому режимі. Впродовж двох-трьох місяців завершиться налаштування телефонного й інтернет-зв’язку з усіма районами області, після чого диспетчери центру почнуть приймати виклики.

Ольга ПОНОМАРЬОВА
  для «Урядового кур’єра»