Нині, у складний період військової агресії сусідньої держави, набуває особливого значення чітке виконання завдань відповідно до законів «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію», «Про оборону України», «Про Збройні Сили України». Як здійснюється комплекс заходів, передбачених цими законодавчими актами?

Це предметно вивчали працівники прокуратури Черкаської області. Як виявилося, деякі районні державні адміністрації та органи місцевого самоврядування незаконно об’єднували мобілізаційні підрозділи з іншими відділами цих установ. Встановлено непоодинокі факти недоведення мобілізаційних замовлень до підприємств, установ, організацій, що належать до сфери управління або залучаються до виконання мобілізаційних завдань. Крім того, договори про виконання мобілізаційних завдань із підприємствами було укладено з порушеннями закону.

Також зафіксовано незаконне звільнення роботодавцями працівників через те, що їх було мобілізовано до лав Збройних сил України. Відповідно до статті 119 Кодексу законів про працю, на час виконання державних або громадських обов’язків працівникам гарантується збереження місця роботи і середнього заробітку, а також, згідно із вказаними законами, надаються гарантії та пільги.

Як повідомила прес-служба прокуратури, за результатами перевірок на усунення виявлених порушень законодавства внесено 40 подань. Уже притягнуто до відповідальності дев’ятеро посадовців. Працівники, яких було незаконно звільнено з роботи та мобілізовано до лав Збройних сил України, поновлено на посадах, за ними збережено середню заробітну плату.

«Відповідальність за організацію мобілізаційної підготовки та стан мобілізаційної готовності органів державної влади, інших державних органів, органів місцевого самоврядування, галузей національної економіки, регіонів, Збройних сил України, інших військових формувань, підприємств, установ і організацій, — ідеться в Законі «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію», — покладається на відповідних керівників». Цілком очевидно, що нині про це забувати не слід.