Позачергову сесію обласної ради цілком присвятили питанням пошуку та ефективного використання коштів на ремонт та будівництво доріг. Необхідність проведення сесії, яку умовно назвали «дорожньою»,   зумовлена тим, що депутати та громадськість області глибоко занепокоєні вкрай незадовільним станом мережі автомобільних доріг державного значення  на території Миколаївської області.

Взагалі на Миколаївщині 4800 кілометрів доріг загального користування, з них майже третина — державного значення. Переважна більшість їх у критичному стані. Причини — недо?тримання міжремонтних строків експлуатації дорожнього покриття, недостатнє фінансування дорожньої галузі, висока інтенсивність руху великовагових транспортних засобів.  Як наслідок, спостерігається повна втрата несучої спроможності дорожнього полотна через низьку міцність основи та невідповідність міцності дорожніх конструкцій умовам руху транспорту.

Особливе занепокоєння у миколаївців викликає стан автомобільних доріг державного значення

Н-11 Дніпропетровськ—Миколаїв (через місто Кривий Ріг), Н-14 Олександрівка—Кіровоград—Миколаїв, М-13 Кропивницький (Кіровоград)—Платонове, Р-55 Вознесенськ—Новий Буг, Р-75 КПП «Тимкове»—Балта—Первомайськ—Доманівка—Олександрівка.

Украй незадовільний стан дорожнього покриття, зокрема високий рівень ямковості, колійності, просадки, велика кількість вибоїн становлять загрозу для життя і здоров’я учасників дорожнього руху та створюють реальні ризики для  жителів  населених пунктів,  де  пролягають зазначені автошляхи.

На цих автошляхах Миколаївської області у 2014 році відбулося 90 дорожньо-транспортних пригод, в яких травмовано 38, загинуло шість осіб; у 2015 році — 62 ДТП, в яких 32 особи травмовано, дев’ять загинуло. За шість місяців 2016 року вже трапилося 89 ДТП, в яких постраждало 87 осіб та загинуло десятеро людей.

Гальмує ремонт доріг заформалізованість проведення тендерів. Чимало конкурсів серед претендентів на освоєння коштів для ремонту доріг цього року лише   готується, отже, розпочати роботи зможуть не раніше ніж через два місяці. Поки що виконано робіт на 34 мільйони гривень. Втім, результатів не видно.

У березні миколаївські депутати вже зверталися до уряду та парламенту щодо поширення дії Закону України  «Про внесення зміни до розділу VI «Прикінцеві та перехідні положення» Бюджетного кодексу України щодо експерименту в Одеській, Волинській, Львівській та Чернівецькій областях з фінансового забезпечення реконструкції, поточного ремонту автомобільних доріг загального користування державного значення» на території Миколаївщини. Однак рішення на вищому рівні досі  не прийнято.

За сім місяців 2016 року ситуація на автодорогах державного значення в Миколаївській області лише  значно погіршилася. Тож обласна рада вирішила визнати стан  автомобільних шляхів загального користування в межах Миколаївської області катастрофічним,  надзвичайно критичним і таким, що загрожує життю та здоров’ю людей. А ситуацію на автошляхах державного значення в межах області визнати надзвичайною ситуацією техногенного характеру.

Також депутати прийняли звернення до Кабінету Міністрів, Ради національної безпеки і оборони України, Державної служби з надзвичайних ситуацій, Державного агентства автомобільних доріг щодо термінового  відрядження до Миколаївської області відповідної комісії з метою визначення  ступеня та рівня небезпеки надзвичайної ситуації техногенного характеру, що склалася на автомобільних дорогах державного значення в  області. У зверненні міститься й прохання щодо  надання коштів з резервного фонду державного бюджету України в обсягах, необхідних для відновлення дорожнього покриття на автомобільних дорогах державного значення в межах області. Зі складу депутатів та фахівців утворено тимчасову контрольну комісію з питань контролю за ефективністю використання бюджетних коштів бюджетів усіх рівнів, які  спрямовуються на ремонтні роботи.