Урядова «гаряча лінія» — механізм взаємодії уряду з громадянами, який дає змогу оперативно вирішувати проблемні питання, реагувати на скарги, відповідати на запитання та надавати консультації. Такий взаємозв’язок допомагає вдосконалювати роботу органів виконавчої влади з урахуванням громадської думки.

Багатоканальний телефонний номер урядового контактного центру 0-800-507-309, який функціонує з 2009 року, відомий мільйонам людей як в Україні, так і за її межами. Та з 26 липня 2016-го він змінився на зручніший короткий: 1545. Але щоб якомога більше українців встигли дізнатися про запровадження нового зручного номера, обидва вони працюватимуть паралельно ще протягом місяця. Ідею запровадження нового скороченого номера 1545 підтримав Прем’єр-міністр України, який відвідав Урядовий контактний центр у квітні. Володимир Гройсман звернувся до ПАТ «Укртелеком» із пропозицією прискорити впровадження короткого номера для полегшення комунікації уряду й громадськості. І керівництво компанії оперативно відреагувало на звернення глави уряду. Тож якщо зазвичай на здійснення такої складної технічної роботи потрібно в середньому близько року, нині з розумінням її актуальності все було зроблено вдвічі швидше.

 Якщо маєте проблему або запитання до органів влади, відтепер набрати 1545 можна, перебуваючи в будь-якій місцевості в Україні зі стаціонарного або мобільного телефону безкоштовно 24 години на добу 7 днів на тиждень.

 — За майже 7 років роботи урядова «гаряча лінія» стала одним з найпотужніших комунікаторів влади і громадян. За цей час її послугами скористалися 5,5 мільйона заявників. Лише торік до нас звернулося понад 1,7 мільйона українців. А за перше півріччя 2016-го — вже понад 850.

Тут працюють 100 фахівців, кожен з яких приймає в середньому 5—7 дзвінків на годину. Тож за добу це майже 5 тисяч звернень. Здебільшого йдеться про запити соціального спрямування: щодо субсидій, пільг, пенсій тощо. Та є чимало звернень і щодо проблем ЖКГ, медичного забезпечення, освіти, стану довкілля тощо.

Майже 50% заявників — люди старшого віку, яким буде легше й зручніше запам’ятати і набрати новий скорочений чотиризначний номер. Але останнім часом звертаються до нас по роз’яснення і допомогу хлопці, які повернулися із зони АТО, внутрішньо переміщені особи та ін. Географія звернень різноманітна: телефонують фактично з усіх куточків України, є звернення навіть з Криму, — розповів директор Урядового контактного центру Валерій Плохій.

Тож з огляду на тенденцію збільшення кількості вхідних дзвінків Урядовий контактний центр провів низку переговорів з керівництвом Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері зв’язку та інформатизації. У березні цього року НКРЗІ прийняла рішення про надання на безоплатній основі скороченого номера 1545 для урядової «гарячої лінії». А у квітні такий самий номер для тих самих потреб надали і  операторам мобільного зв’язку «Київстар», «МТС Україна» та «Лайфселл».