Районний центр на Сумщині став шостим містом в Україні і другим в області (разом із Сумами), де розпочато впровадження пілотного проекту електронної участі громадськості у розв’язанні місцевих проблем. Йдеться про «Відкрите місто», завдяки якому проходять апробацію сучасні електронні технології реагування міської влади, комунальних підприємств на проблеми, висвітлені на спеціальному порталі самими мешканцями. Відтепер городянам не треба записуватися на прийом чи письмово звертатися до тих чи тих посадовців міської ради задля розв’язання якоїсь із проблем. Для цього кожен, хто користується мережею Інтернет, може відвідати відповідний сайт і залишити своєрідний сигнал про те, що непокоїть. Наприклад, про брак води чи освітлення, непорядки в транспортному обслуговуванні тощо. Як повідомляє прес-служба Тростянецької міськради, далі модератор сайту підтверджує це повідомлення, і його заносять до відповідного розділу. Водночас інформація автоматично адресується до міської ради чи комунального підприємства, що відповідає за ту чи ту ділянку роботи.
Затим «проблемне» місце позначається на електронній карті червоним кольором. Якщо питання взято до уваги відповідною установою — позначка стає зеленою. Розв’язана проблема забарвлюється в синій колір. Якщо заявника не влаштовує якість її розв’язання — він має право відкрити її знову. Тут, на сайті, мешканець може отримати кваліфіковане об∂рунтування дій комунальників чи влади.
Початком реалізації проекту стало підписання меморандуму про співпрацю між міською радою, громадською організацією «Голос громади» та міжнародним фондом «Східна Європа». Як зауважує Тростянецький міський голова Юрій Бова, від такої співпраці виграють усі, хоча для комунальників це буде додатковим навантаженням та іспитом на оперативність й ефективність роботи. Тож зараз особливо важливо запроваджувати безкоштовний Wi-Fi та публічні точки доступу до Інтернету.