ДО СЕЗОНУ. Останнім часом руїна на автошляхах України відсунула на другий план проблеми інших видів транспорту. А вони нікуди не поділися й нагадують про себе повсякчас. Саме тому залізничники розпочали підготовку до літнього сезону ще на початку зими і вже до кінця травня цього року запланували модернізувати 130 кілометрів колії, капітально відремонтувати — 120,2 кілометра й замінити новими 25 комплектів стрілочних переводів.

І хоча основні роботи колійники розпочнуть на початку квітня, вже нині на залізницях узгоджують і відпрацьовують графіки на надання «вікон» для виконання ремонтно-колійних робіт. Адже рух не можна припиняти і треба вишукувати в ньому інтервали, які б найменше впливали на графік. Про те, що роботи вели навіть у січні, свідчить той факт, що протягом місяця було зібрано 69 кілометрів нової рейко-шпальної решітки, відремонтовано старопридатної решітки 140,6 кілометра, зібрано 79 комплектів нових стрілочних переводів.

До введення літнього графіка руху планується зварити 154 кілометри нових рейок, а на 86 кілометрах колії провести оздоровчий ремонт. А ще підготувати до надійної експлуатації залізничні мости, шляхопроводи. За планом 2013 року передбачено капремонт штучних споруд на суму 175 мільйонів гривень та земляного полотна —  на 106 мільйонів.

Для виконання всього запланованого обсягу робіт до початку сезону ремонтів колії залізничники поспішають відремонтувати саму колійну техніку. Передусім ідеться про 562 колійні машини. Весь обсяг робіт виконується на колійних ремонтно-механічних заводах залізниць та виробничих базах структурних підрозділів. Нині реабілітацію пройшло трохи більш як третина техніки.

ДОВІДКА «УК»

У 2013 році потрібно виконати основні ремонтно-колійні роботи: модернізацію  колії — 229,6 кілометра,  капітальний ремонт — 439,4 кілометра, в т. ч. посилений капремонт — 118,4 кілометра, середній ремонт 651 кілометр,  заміну стрілочних переводів новими на залізобетонних брусах — 88 комплектів та заміну 147 комплектів металевих частин стрілочних переводів.