З початку цього року Укравтодор відремонтував близько 4 мільйонів квадратних метрів доріг державного значення. Про це заявив виконувач обов’язків голови Державного агентства автомобільних доріг України Євген Барах. Він зазначив, що це стало можливим завдяки збільшенню фінансування: у липні  додатково спрямовано 1,5 мільярда гривень на поточний дрібний ремонт та зимове утримання, а також 3,9 мільярда гривень на поточний середній ремонт доріг.

Із 1 серпня електронна система публічних закупівель ProZorro, яка  має повноцінно запрацювати по всій країні для ефективного використання та економії держкоштів, торкнеться і цього підприємства. «Це  дієвий механізм для зменшення корупції і значної економії бюджетних коштів. Маємо ситуацію, коли система ProZorro економить державі 10—15% за кожну закупівлю. Запровадивши систему дотендерної оцінки, сподіваюся, зекономимо щонайменше 30, а то й 100%, можливо, 200% коштів (подекуди). В середньому по країні це теж економія 10—30%. Коли корупціонерів посадять у тюрми, от тоді зекономимо найбільше», — заявив міністр інфраструктури України  Володимир Омелян.

Нині в країні до співробітництва залучають чимало іноземних компаній, які мають  досвід будівництва складних об’єктів у Європі та світі. Дороги — це пріоритет для держави. Щоб не було зловживань, максимально спрощують процедури участі таких компаній у тендерах як міжнародних фінансових організацій за їхні кошти, так і коштом державного бюджету. В Мінінфраструктурі розуміють: чим швидше демонополізувати ринок, тим кращу якість робіт отримаємо для країни. Щоб не було такого, коли дороги будують, а через чотири роки вони стають абсолютно непридатними для експлуатації.

Планується, що якість збудованих чи відремонтованих доріг  контролюватимуть незалежно — через запроваджену систему філій (вона перебуває на фінальній стадії погодження урядової постанови). На доручення Прем’єр-міністра нині створюють робочу групу, до якої увійдуть представники контрольно-перевіряючих органів і фіскальних спільно з Укравтодором. Це робиться з метою унеможливлення створення так званих чорних ям, коли кошти, замість того щоб спрямувати на ремонт доріг, використали на задоволення чиїхось приватних потреб.

«За попередніми підрахунками, щонайменше у 2—3 рази в окремих ситуаціях завищували вартість матеріалів під час закупівлі», — уточнив Євген Барах. Тепер в Укравтодорі готують порівняльну таблицю, в якій вказуватимуть товарні групи і суми, коли було зафіксовано завищення цін. Надалі підприємство здійснюватиме всі тендери виключно через електронну систему закупівель ProZorro.

Нагадаємо: на автошляхи в цьому році спрямовано 19 мільярдів гривень, а в 2017-му планують надати вдвічі більше.