Яблучний серпень, настояний на флоксах, мальвах і матіолі, пливе над світом у прозорому човні часу. Спекотний день, розігнавшись між ранком і полуднем, аж пашить, купаючи в літеплі соняхи і кукурудзу. Лише в затінку розлогої яблуні — освіжаюча прохолода. Дівчина з чорною косою у святковому вбранні та намисті — сама як квітка — милується навколишньою красою.

Полотно «Серпень» талановитого чернігівського живописця Івана Рашевського, котрому в січні виповнилося 165 років від дня народження, — мальовниче і поетичне як душа кожного українця. Картину серед інших творів, які ілюструють становлення і розвиток одного з найвизначніших в Україні художнього закладу — Одеської школи малювання, що згодом набула статусу художнього училища, — представлено на ретроспективній виставці в Чернігівському обласному художньому музеї імені Григорія Галагана.

«Хатка в яру» Світлани Крижевської, 1992 рік. Фото автора

Художні полотна, датовані 1890—2013 роками. Їм притаманні ліризм і вишуканість кольорів, роздуми і переживання, переплетення реалізму й імпресіонізму, а також традиції пленерного пейзажу.

Відвідувачі виставки «Під сигнатурою Південної Пальміри» здійснили захоплюючу подорож різними куточками України, зображеними на полотнах митців. Запах літа вривався у відчинену кватирку і робив віртуальні мандри неймовірно реальними…