ДОРОГИ. З початку року на Черкащині служба автомобільних доріг області відремонтувала зруйноване покриття і виконала ямковий ремонт 1298 кілометрів автодоріг загального користування, або 202 тисячі квадратних метрів. Вартість робіт обчислюється 50 мільйонами гривень. Про це недавно розповів начальник служби в Черкаській області Сергій Болтов. Та й що з тих доріг візьмеш: побудовані ще 40—50 років тому за старими технологіями з використанням дьогтю та смол, вони відпрацювали нормативні терміни і потребують капітального ремонту або реконструкції.

— Рік у рік дорожнє покриття дедалі більше зношується. Порівняно з 2012-м площа ямковості на дорогах області зросла в 2,6 раза. До того ж руйнування доріг не припиняється. Більшість шляхів ямковий ремонт уже просто не врятує. Необхідно робити як мінімум середній поточний або ж капітальний ремонт, — підкреслив Сергій Миколайович.

Причинами рекордного псування автошляхів області цього року стала тривала зима зі значними опадами та майже щоденними переходами температури із плюсової на мінусову. Крім того, на стан доріг згубно впливає і недотримання міжремонт?них термінів, пов’язане зі значним недофінансуванням дорожньої галузі.

За словами начальника служби, для ліквідації ямковості було максимально залучено виробничі потужності підрядних організацій. Щодня на автошляхах працювало до 30 ремонтних бригад, для приготування гарячих асфальтобетонних сумішей задіяно 9 асфальтобетонних заводів та майже 500 дорожніх робітників. Щоденно на автодорогах області ремонтували від 1600 до 2700 квадратних метрів покриття.

Нині, як повідомив Сергій Болтов, автошляхи державного значення вже відремонтовано. На автодорогах загального користування, де останніми роками виконували капітальні чи поточні ремонти, ямковості нема.

Остання заява шановного керівника дуже здивувала. Очевидно, він не їздить  областю, якщо не знає, які проблеми у водіїв, що, приміром, їдуть із Черкас на Смілу, чи в інший бік — на Чорнобай. Від самого повороту в бік цього райцентру дорожнє полотно в багатьох місцях просто порване. Ями сягають кількох десятків сантиметрів — так і дивись, потрапиш у халепу. Далі за Чорнобай у бік Полтавської області — ще гірше. Біля села Хрестителевого, де регулярно рухаються автобуси, зовсім їхати не можна. Не один водій уже залишив там не тільки колеса, а й усю ходову частину. Прикметно, що на кордоні з Полтавщиною горезвісна ямковість закінчується. Водій може з полегшенням зітхнути, хоч подекуди й у сусідів є чимало дорожніх проблем.

Можна зрозуміти тезу про несприятливу зиму. Але ж на Полтавщині вона була такою самою примхливою.