У зв’язку з різким зниженням температури повітря вітчизняні  залізниці розпочали опалювальний сезон раніше, ніж зазвичай. Заступник генерального директора Укрзалізниці Павло Чекалов нагадав, що згідно з санітарними правилами на залізничному транспорті вагони починають опалювати за температури зовнішнього повітря +10°С та нижче, а норми зимового температурного режиму у пасажирських поїздах далекого сполучення мають становити +18°С — +22°С. При зниженні температури нижче за 18 градусів поїзна бригада зобов’язана обігрівати вагон перехідним опаленням.

Загалом підготовка до зимових перевезень здійснюється за планом. Ще до закінчення першого осіннього місяця роботи виконали на 90%. Для обігріву вагонів, що опалюються твердим паливом, накопичили 80%  двомісячного запасу вугілля. Спеціалісти залізниць на той час встигли оглянути та відремонтувати  923 одиниці рухомого складу, з них 767 — на електричному опаленні. Під час підготовки пасажирських вагонів до зими перевіряють всі системи їх життєзабезпечення, діагностують, ремонтують і продувають опалювальну систему.

В Головному пасажирському управлінні повідомили, що загалом до роботи в зимовий період  Укрзалізниця готує 3962 вагони пасажирських поїздів дальнього сполучення, з них 344 одиниці пройдуть деповський,  а 113 — капітальний ремонти. На це доведеться витратити 93 мільйони гривень, адже ступінь зношеності пасажирських вагонів становить 86%. За таких умов вартість деповського ремонту вагона сягає 85 тисяч гривень, а капітального від 200 до 700 тисяч. Навіть косметичний ремонт обходиться у 5 — 9 тисяч.

А ще ж треба ремонтувати й самі дороги. Працівники колійного господарства вже підготували до зими понад 1594 кілометри колій. Відповідні служби подбали й про снігоочисну та снігоприбиральну техніку. На кінець вересня майже 200 одиниць снігоприбиральної техніки готові до роботи в непростих погодних умовах. Окрім того, відремонтовано  понад  96% усіх наявних стрілочних переводів, триває підготовка до зими  виробничих будинків та споруд: закінчується ремонт та утеплення дверей і вікон, ремонт покрівлі, систем опалювання приміщень. 

Пасажирські поїзди практично готові до зими. Фото Oлександра ЛЕПЕТУХИ

Про обсяги робіт можна судити зі звітів залізниць. Приміром  Південна магістраль має підготувати до зими 508 пасажирських вагонів. Твердим паливом тут забезпечені не лише на два місяці (обов’язковий запас), а й на весь опалювальний сезон. Подбали тут і про оновлення снігоприбиральної техніки: Харків-Пасажирський закупив 5 одиниць сучасної снігоприбиральної техніки. Машини з навісним обладнанням належать до самохідних колісних моделей і призначені для прибирання снігу та льоду. У підрозділах пасажирської служби створено бригади 2-ї черги та резервні бригади з очищення стрілочних переводів від снігу.  

На Львівській залізниці готують 643 вагони. Передусім йдеться про ті вагони, які курсують у складах поїздів у північному напрямку. Саме їх найпершими почали опалювати. Давно вже завершили ремонт та утеплення дверей і вікон будівель, їхніх покрівель, систем опалення, водопостачання і каналізації, підготували до роботи 14 котелень.