Проблеми з дозволами на міжнародні автоперевезення виникли не вчора. Їх неодноразово намагалися розв’язувати, однак лише тугіше затягували вузол. Зі зміною влади знову взялися за цю проблему, точніше, за її найважливіші складові: непрозорість видачі дозволів та їх постійний брак. Передусім саме це не давало зрушити з місця.

Спробували прибрати корупційну складову, перевівши процес видачі дозволів в автоматичний режим. Сподівання були великі й частково виправдалися, однак і негараздів залишилося вдосталь. Тож нині бізнесмени поскаржилися до Державної служби з питань регуляторної політики та розвитку підприємництва.

Для об’єктивного аналізу ситуації там провели нараду за участі представників державних органів, Асоціації міжнародних автомобільних перевізників (АсМАП), Всеукраїнської асоціації автомобільних перевезень (ВААП), Федерації роботодавців України. Найчастіше підприємці скаржилися на те, що необхідно збирати гори документів для отримання дозволів. Та й кількість пунктів, де їх видають, недостатня.

Скажімо, якщо раніше таких пунктів було 52, то нині — 14. Чимало незручностей додає й графік їхньої роботи. Особливо страждають ті, хто перевозить продукти, які швидко псуються. Не влаштовують бізнесменів і терміни повернення отриманих дозволів.

«Маємо низку проблем, пов’язаних з дозволами на міжнародні автоперевезення, — каже голова Федерації роботодавців транспорту Орест Климпуш. — Передусім ідеться про необхідність забезпечення належної кількості дозволів і налагодження прозорого та контрольованого процесу їх видачі. Нині ця система вкрай недосконала. Пунктів видачі дозволів не вистачає, вони не працюють цілодобово та й пакет документів для отримання дозволів завеликий. Трапляються непоодинокі випадки корупційних проявів органами, уповноваженими їх видавати. Усе це суттєво ускладнює роботу міжнародних автоперевізників».

Федерація роботодавців транспорту разом із Асоціацією міжнародних автомобільних перевізників тривалий час займається розв’язанням цих проблем. Зокрема АсМАП виступає не просто за перегляд, а кардинальні зміни філософії розподілу та видачі дозволів. Вони мають створити відповідальну та контрольовану державою систему розподілу з чітким і прозорим механізмом видачі дозволів.

«Врегулювання цього питання, — переконаний Орест Климпуш, — потребує безпосередньої участі керівництва галузі. Федерація роботодавців транспорту має намір ініціювати зустріч перевізників, громадськості, експертів галузі з міністром інфраструктури для пошуку шляхів врегулювання відповідного питання».