«Година запитань до уряду» розпочиналася з презентації проекту урядової пенсійної реформи. Прем’єр-міністр Володимир Гройсман поінформував народних обранців, що проект документа засновано на принципах відновлення соціальної справедливості; підвищення рівня пенсійних виплат; скасування оподаткування пенсій для пенсіонерів, які працюють; автоматичного осучаснення пенсій та досягнення бездефіцитності бюджету Пенсійного фонду. Усі нюанси обговорюватимуть члени Національної ради реформ. Потім своє слово зможуть сказати й парламентарії.

«Ми знайшли практичне рішення в умовах сучасного стану економіки. І це та справедливість, на яку чекають українці. Сподіваюся, зміни буде ухвалено до завершення цієї сесії. Настав час ухвалювати рішення, які приноситимуть позитив у життя громадян. Українські пенсіонери і ми як уряд потребуємо вашої підтримки», — звернувся Прем’єр до народних депутатів. В уряді очікують, що зміни дадуть змогу протягом 7—10 років ліквідувати дефіцит Пенсійного фонду. А до кінця року планують внести до Верховної Ради законопроект, за яким із 1 січня 2018-го можна підвищити пенсії військовим пенсіонерам. Цей процес матиме назву «осучаснення пенсій військовим пенсіонерам». Таких громадян у нашій державі близько двох мільйонів.

У червні Кабінет Міністрів планує презентувати народним депутатам проект змін до державного бюджету-2017, щоб спрямувати перший транш коштів, отриманих від репрофайлінгу облігацій державної внутрішньої позики, на ведення дорожніх робіт. «Народні депутати ухвалили рішення про забезпечення репрофайлінгу. Ми домовилися з Національним банком, що до кінця травня буде ухвалено всі необхідні рішення. У червні вийдемо із змінами до держбюджету, і перші 10 мільярдів буде спрямовано на дороги», — цитує главу уряду департамент інформації та комунікацій з громадськістю Секретаріату КМУ.

Бюджетні асигнування на дорожні роботи становлять 15 мільярдів гривень. Додаткове джерело коштів — перевиконання плану надходжень від митних органів. Якщо тенденції розвитку економіки перебуватимуть у сталій позитивній площині, за підсумками року загальний обсяг коштів, спрямованих з усіх джерел на дорожні роботи, перевищить 30 мільярдів гривень.

Окремо Прем’єр розповів, що КМУ вживає всіх можливих заходів, аби не допустити будівництва газопроводів, якими Росія може транспортувати блакитне паливо до країн Європи в обхід території України. Адже це призведе до зниження транзитних доходів.

Пріоритет роботи уряду — заповнення газотранспортної системи після 2019 року. У цей період закінчується чинність транзитного контракту між НАК «Нафтогаз України» і російським «Газпромом».

«Ми боротимемося за наші національні інтереси. Адже це й наша національна безпека. І безпека Європи щодо диверсифікації поставок газу», — наголосив Володимир Гройсман.

Ішлося й про доцільність спрямування понад мільярда доларів, здобутих злочинним шляхом колишніми високопосадовцями і конфіскованих на користь держави, на зміцнення обороноздатності й інфраструктури. У цьому розрізі слова Прем’єра звучали так: «Розподіл коштів відбуватиметься згідно з рішенням Верховної Ради за пропозицією уряду. Хочемо провести консультації з Президентом та коаліцією і визначити, за якими напрямами можемо ці гроші пропонувати до використання. Переконаний, це має бути питання оборони, інфраструктури, освіти та системи охорони здоров’я. Це також може бути додатковий ресурс для будівництва доріг».

Під час «Години запитань до уряду» тримав слово й міністр енергетики та вугільної промисловості Ігор Насалик. Представники від очолюваного ним відомства й американські фахівці 23 травня обговорять варіанти імпорту з-за океану дефіцитного вугілля антрацитової групи. Є три напрямки імпорту антрациту в Україну: Південно-Африканська Республіка (порт Richards Bay), Казахстан і США.

Окрім цього, Міненерговугілля звернулося з проханням до Енергетичної митниці і ДФС конфісковувати вугілля, яке імпортують, але його видобуто на тимчасово окупованих територіях Донбасу.