Укртрансінспекція змінює організаційні, кваліфікаційні та технологічні вимоги, обов’язкові для перевезень автомобільним транспортом. Як зазначив під час наради з керівниками територіальних органів голова відомства Валерій Черненко, нині майже 50% наявних автоперевізників не спроможні забезпечити належний рівень надання послуг та забезпечити якість транспортного обслуговування.

— До ринку автомобільних перевезень, — наголосив він, — допускатимуть лише перевізників з відповідним фінансовим станом та необхідною професійною компетенцією. Керівник, менеджер організації перевезень складатимуть письмовий іспит, щоб згодом отримати свідоцтво професійної компетенції.

Положення щодо відповідності фінансового стану перевізника затверджуватиметься Кабінетом Міністрів. На підтвердження своєї здатності виконувати господарські зобов’язання протягом фінансового року підприємства надаватимуть за останній звітний рік фінансову звітність або документи, що підтверджують наявність основних засобів, суму отриманого доходу, оборотних та фінансових активів на загальну суму щонайменше 1500 неоподатковуваних мінімумів. Це у випадку використання одного транспортного засобу та по 800 неоподатковуваних мінімумів — за використання кожного наступного транспортного засобу.

Для отримання ліцензії із надання послуг із перевезення автомобільним транспортом підприємство повинно мати ще й хорошу репутацію. І це не просто слова, а конкретні вимоги. Скажімо, керівник, менеджер з організації перевезень, фізична особа-підприємець не повинні мати проблем із законом (притягнень до кримінальної та адміністративної відповідальності). Протягом одного календарного року на перевізника, керівника, менеджера з організації перевезень, фізичну особу-підприємця, водіїв при виконанні перевезень територією України не має бути накладено адміністративно-господарських та адміністративних штрафів, стосовно яких завершено усі передбачені законодавством процедури оскарження, у сумі, що не перевищує 500 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян із розрахунку на один автомобіль.

— Крім того, — зазначив Валерій Черненко, — значна частина перевізників, працюючи на тіньовому ринку, не сплачує жодної копійки до державного бюджету. Необхідно створити нові, рівні умови доступу до ринку послуг автомобільного транспорту, підвищити конкурентоспроможність національних перевізників та забезпечити доступність, безпечність та якість автотранспортних послуг   

Вадим ВИГОВСЬКИЙ
для «Урядового кур’єра»