На завершальному  концерті цьогорічного фестивалю «Київ Музик Фест» прозвучала симфонія для змішаного хору a cappella «Страстная сєдміца» київського композитора Святослава Луньова. Подія відбулася у Євангелічній лютеранській церкві Святої Катерини.

Цю програму кияни почули вже після офіційного закриття фестивалю, яке відбулося за день до того. Адже, за тради?цією, програми «Київ Музик фесту» передбачають так звані прелюдію й епілог, себто два-три додаткові фестивальні дні, протягом яких відбуваються безкоштовні концерти для найщиріших прихильників фестивалю. Таких концертів зазвичай буває багато, наприклад вісім.

Але повернімося до концерту. Тоді кожний зі слухачів долучився до семи канонічних духовних піснеспівів Страсного тижня, які, за православними традиціями, мають передувати Великодню. Їх виконав вокальний ансамбль «Alter Ratio» під орудою його художнього керівника і диригента Ольги Приходько.

А сам композитор перед концертом зізнався: «Наш час і місце людини в ньому не можна визначити інакше як словами «Средь грозных волн и бурной тьмы». То куди ж нам пливти? Жодна із хвиль не може претендувати на роль орієнтира. Лише те, що є непорушним, що залишається поза межами мінливої стихії, може бути точкою опори й провідником». Тут він має рацію: його музика справді «залишається поза межами мінливої стихії» і сягає вічності. Адже Святослав Луньов — глибоко віруюча людиною. І маємо дослухатися до його думки.

Симфонія для змішаного хору, написана Святославом Луньовим, складається із семи частин. Це не симфонія у звичному розумінні, а багаточастинний хоровий концерт. Усі сім частин твору співали без перерви. Під час виконання я бачив сльози на очах багатьох слухачів. Абсолютним шоком для аудиторії стала п’ята частина — єдиний раз ми почули тут солістів. Їх було двоє: сопрано — Іванна Пліш та рідкісний голос контратенор — Олександр Лось. Такі голоси, як у нього, цінують у Європі наче золото. 

Під час прослуховування цієї музики багато хто подумки згадував про окремий стиль афонського розспіву. Не про відомий  музикознавцям, а про  той, який характеризується «ланцюговим» диханням басів і відчайдушними високими соло, співаними майже відкритим звуком. На жаль, ця манера маловідома у світі.  Такий спів можна почути хіба що в небагатьох храмах Греції та Кіпру.

Вокальний ансамбль сучасної музики «Alter Ratio» (з латини «інше мислення») створено  2010 року. Своїм  завданням колектив вважає розширення меж академічного вокального виконавства, пропагування хорових творів сучасних композиторів, ознайомлення вітчизняного слухача з нетрадиційними вокальними техніками тощо. Найбільша перевага колективу — виконання численних світових прем’єр хорових творів українських композиторів. Саме за такими колективами — майбутнє вітчизняного хорового мистецтва.

Епілог.  Ювілейний, 25-й «Київ Музик Фест» представив київським слухачам та гостям столиці понад 150 творів композиторів із 14 країн. З них більш ніж 120 творів українських композиторів. Загальна кількість концертів цього разу перевищила 20. Більшість виконаних творів стала світовими або українськими прем’єрами. Цим фестиваль, як і раніше, утверджує свою значущість і нечувану активність.