Здавалося б, трамваю навігатор ні до чого. Як він може заблукати на своїх рейках? Утім, на одеському електротранспорті цей прилад виконує дещо іншу функцію, ніж зазвичай на автівках: дає змогу диспетчеру бачити на великому екрані місце перебування кожного вагона, напрямок його руху та тривалість зупинок. Завдяки цим даним раціональніше використовується рухомий склад КП «Одесміськелектротранс». Нині пристрої встановлені на всі одеські трамваї та тролейбуси — що й ознаменувало собою завершення першого етапу впровадження нової системи диспетчеризації. Встановлювати навігатори розпочали ще минулої осені і, за словами директора КП «Одесміськелектротранс» Дмитра Полуніна, працюючи ще у тестовому режимі, прилади встигли продемонструвати свою ефективність уже в умовах минулої зими.
GPS-навігація дає змогу контролювати рух електротранспорту, оперативно реагувати на збої в його роботі. Оптимізація руху тут дуже актуальна — 140 трамваїв та 96 тролейбусів, котрі щодня виходять на одеські маршрути, — це мало для мільйонного міста. Ще торік дефіцит рухомого складу намагалися бодай зменшити, купуючи вживані трамваї у Чехії. Нині такі покупки заборонені, тож деяким резервом у розв’язанні проблеми може бути якнайраціональніше використання того, що наявне.
Зауважимо, що місто має вдалий досвід використання GPS-навігації і в більш традиційному, автомобільному, варіанті. Цим пристроєм послуговуються автівки «Міськзелентресту» та аварійний автотранспорт того-таки «Одесміськелектротрансу».