Адже чи не щодня кияни стикаються з проблемами цієї сфери: то батареї у квартирах холодні через прорив труби, то вода з крану не біжить, бо знову щось десь зламалося. Обговорюючи міські дороги й майданчики для паркування, більшість водіїв узагалі не можуть втриматися, аби не вжити міцне слівце.
— У такому стані, як зараз, Київ не був навіть у 1990-ті, коли замість грошей купони ходили, — переконує директор Інституту міста Олександр Сергієнко. — Куди не кинь, усюди проблеми — дороги, транспорт, бюджет, який за дев’ять місяців виконаний наполовину, через що немає грошей на виплату зарплат комунальникам. Зараз початок опалювального сезону, і щодня у столиці від опалення відключають від 100 до 200 будинків, а що буде далі, коли вдарять морози, не знає, мабуть, ніхто.
І ще багато проблем накопичилося, які потребують нагального вирішення. Тож зрозумілим стає бажання киян допомогти столичній владі у розв’язанні цих проблем. Задля цього створюються громадські організації. Однією з яких є «Київська муніципальна асамблея», до складу якої увійшли спеціалісти з досвідом роботи.
— Вважаю, що політична, економічна й організаційна криза в державі, а також у Києві поглиблюється, — говорить голова Ради ГО «Київська муніципальна асамблея» Іван Салій. — Тому кияни, які мають досвід керування містом і окремими галузями в кризових ситуаціях, взяли на себе місію сприяти владі, опозиції й народу в розв’язанні непростої ситуації, яка склалася. Ми хочемо зібрати навколо себе досвідчених фахівців і знайти відповіді на нагальні питання: чому бюджет мізерний, як подолати транспортний колапс тощо. А свої напрацьовані рекомендації надсилатимемо Президентові, Верховній Раді й київській владі.
Переконаний у необхідності створення подібних організацій і Олександр Сергієнко. Він вважає, що перш за все потрібно розв’язувати проблеми підвищення вартості проїзду в громадському транспорті. Адже для багатьох жителів та гостей столиці на гривню підвищують ціну за одну поїздку. Є проблеми незаконних забудов і земельних «дерибанів», які траплялися за часів Черновецького і досі ще актуальні. Немає плану розвитку громадського транспорту, плану заміни тепло-, водомереж, які зношені на 60—70%.
— Для всіх киян наше місто — дім, але в ньому є проблеми зі зношеною каналізацією, сміттям, позаяк полігон для вивезення сміття забитий. Також нам здається, що з кранів біжить питна вода, і ми платимо за неї, але вона не є такою, — наголошує голова Наглядової ради ГО «Київська муніципальна асамблея» Іван Плачков. — Для розв’язання цих проблем планується створення експертної групи за напрямами, і ми допомагатимемо місту у пошуку виходів із тієї складної ситуації, яка склалася. Для початку плануємо розробити механізм прямої участі жителів міста в розподілі бюджетних коштів, забезпечити вільний доступ до електронної бази всіх рішень Київради, включаючи детальний бюджет міста, зарплати чиновників та управління муніципальним районом.