У Швеції випробовують першу у світі так звану «електронну автостраду», створену, за словами розробників, з метою зменшення викидів парникових газів у транспортній галузі.

Проект став можливим завдяки співпраці між машинобудівним велетом Siemens і виробником вантажівок Scania.

Ідея проста: вантажівки підєднують до електромережі, як трамваї чи тролейбуси, і гібридні двигуни можуть перемикатись з дизельного пального на електрику за допомогою спеціального приладу на даху.

Гассо Ґеорґ Ґруньєс, представник компанії Siemens:

«Я би не назвав це якоюсь видатною інновацією, адже зрештою йдеться про поєднання нових і доволі старих випробуваних технологій – залізничних і автомобільних. Але поєднання економічності залізниці і гнучкості автотранспортних перевезень дає справжні переваги».

Поки що кабельною системою оснащений лише 2-кілометровий відтинок автостради на північ від Стокгольма. Центральним елементом системи є прилад-пантограф, поєднаний з гібридним електро-дизельним двигуном. На дорогах, над якими не протягнуті дроти, машини їдуть на традиційному дизелі.

Нільс-Ґуннар Фагштедт, старший менеджер компанії Scania:

«Перемикання на цих дротах здійснюється автоматично, тож водії кермують вантажівками як і зазвичай, нічого особливого від них не вимагається. Все, що треба, – це їхати уздовж білих смуг на дорозі, а решту за водія зробить пантограф. Якщо їдеш у своїй смузі – машина сама живиться електрикою. Якщо ж на дорозі з‘являється якась перешкода чи треба обігнати інше авто, ви просто переходите на іншу смугу, а система вимикається автоматично, і ви можете їхати або на акумуляторі, якщо йдеться про коротку відстань, або ж вмикається дизельний двигун. Тут все автоматизовано».

Протягом наступних двох років триватимуть промислові випробування системи, щоби отримати інформацію, яка допоможе визначити доцільність переведення на таку систему усіх автошляхів країни. Розробники кажуть про очевидні переваги методу на найбільш завантажених магістралях і там, де транспорт курсує усталеним маршрутом, наприклад, від підприємств до складів. 

Euronews