СЕЗОН

За новим графіком зі старими проблемами

За традицією новий графік руху поїздів Укрзалізниця вводить щороку останньої неділі травня. Як сказав на брифінгу начальник головного пасажирського управління Укрзалізниці Олександр Іванько, 26 травня 2013 року з 00 годин 00 хвилин потяги відправлятимуться за зміненим розкладом. Він передбачає курсування 291 пари пасажирських поїздів, із яких 164 — цілорічних, 93 — сезонних та 34 пари за потребою, яка  залежатиме від пасажиропотоку.

До Криму — 76 пар поїздів

— Із введенням нового графіка на 2013—2014 роки, — наголосив Олександр Іванько, — ми продовжимо розвивати швидкісне сполучення між містами України, надаючи пасажирам право вибору між денними швидкісними поїздами і традиційними нічними. Пасажири на позакласних вокзалах та вокзалах 1-го класу зможуть  отримувати візуальну інформацію про наявність вільних місць у пасажирських поїздах на поточний час, яка відображатиметься на табло колективного користування.

На період літніх відпусток для бажаючих відпочити у Криму додатково буде запропоновано майже 30 тисяч місць на добу в один бік. Аби люди не марнували часу в чергах, у пунктах продажу квитків на 125 вокзалах додатково буде відкрито 141 квиткову касу, у тому числі 7 пересувних — у Криму.

Отож у курортний сезон 93 сезонних поїздів, з яких 76 пар — літні, перевозитимуть пасажирів до місць відпочинку в Криму з різних регіонів України та країн СНД. Приміром, уже з 27 травня жителі Донецька, Дніпропетровська, Харкова швидкісними поїздами Інтерсіті+ зможуть комфортно добратися до Сімферополя. До того ж, ранній поїзд Київ —Дніпропетровськ заїжджатиме в Запоріжжя, а між Києвом і Харковом буде задіяна третя пара поїздів Інтерсіті+. Із введенням нового графіка руху з Донецька, Дніпропетровська та Харкова до Сімферополя почнуть курсувати швидкісні електропоїзди. Причому нічні потяги на цих напрямках залишаться. А для перевезення дітей сформовано 3 склади спеціальних поїздів.

На відміну від згаданих мегаполісів у жителів інших міст вибір не такий великий. Скажімо, Тернопіль. До недавніх пір прямого сполучення між Києвом і Тернополем не було. Відтепер туди спрямовано так званий столичний експрес, який раніше курсував у напрямку Київ — Харків. Однак поїзд №7 Київ — Чоп скасовано з тієї причини, що, мовляв, 705 пасажирів цього поїзда їхали лише до Тернополя.

Навряд чи зрадіють новому графіку й ті пасажири, що користувалися поїздом №13/14 Київ — Ужгород. Улітку він курсуватиме через день. Щоправда, вже з вересня відновить щоденні рейси. Шкода, що волинянам ні новий, ні нині чинний графік райдужних перспектив не малює.  Торік через Євро–2012 Луцьк на якийсь час зовсім «випав» з мережі. Коли ж рух відновили, поїзд почав курсувати в невигідний час. В Укрзалізниці посилаються на брак рухомого складу і необхідність використати наявний парк якнайефективніше. А ще чомусь порівнюють цей маршрут з авіарейсами, які відправляються в ще невигідніший час. Однак при цьому забувають, що літак не перебуває 8 годин у дорозі під пекучим сонцем без кондиціонера.

Оптимізація руху не завжди на користь пасажирам. Фото Oлександра ЛЕПЕТУХИ

Односторонній сервіс

Комфортнішим стане перетин нашого кордону для росіян. Задля поліпшення їхнього обслуговування змінено процедуру проходження митного контролю. Приміром, у поїзді №53/54 Київ — Санкт-Петербург митники працюватимуть на шляху прямування поїзда на ділянці Чернігів — Горностаївка. Це, окрім усього, скоротить час перебування пасажирів у дорозі на 45 хвилин. У поїзді №6/5 Київ — Москва, прикордонно-митні процедури починатимуться за 25 хвилин до відправлення у вагонах і на платформі вокзалу Київ-Пасажирський. При прямуванні у зворотному напрямку контроль здійснюватиметься на шляху  від станції «Дарниця» до станції «Київ». Така ж технологія проходження митного контролю раніше була впроваджена в поїзді № 2/1 Київ — Москва. Шкода, що росіяни чомусь із беззупинковим пропуском українців своєю територією не поспішають.

Що ж до приміських поїздів, то, за словами начальника головного управління приміських пасажирських перевезень Ігоря Мариненка, новий графік складали так, щоб максимально задовольнити потреби пасажирів у перевезеннях. Запланували курсування 43 регіональних поїздів і 790 пар — приміських, задіявши весь рухомий склад: 14 рейкових автобусів, 115 дизельних поїздів і 300 складів електропотягів.

Якщо порівнювати з минулим роком, то нині курсуватиме на 12 пар поїздів менше. Така оптимізація вимушена:  і тут бракує рухомого складу. Однак до проблем вона не призведе, переконане керівництво Укрзалізниці. Мовляв, багато людей пересіли на автотранспорт і добираються до місць призначення (приміром, до Житомира) значно швидше. Придбати новий рухомий склад у цьому році не вдасться: немає грошей. Та й де їм узятися, якщо за перший квартал нинішнього року збитки залізниці від пасажирських перевезень у приміському сполученні становлять 800 мільйонів гривень, а разом із дальнім сполученням — 12 мільярдів 800 мільйонів.