Світлана УСАТЮК
для «Урядового кур’єра»

ДРУГЕ ДИХАННЯ. Одне з найстаріших підприємств Прикарпаття, засноване ще у 1866 році, образно кажучи, одержало змогу продовжити марафонську дистанцію протяжністю майже 150 років, та подолати її новий етап. На Івано-Франківському локомотиворемонтному заводі після тривалої перерви відновили роботу ливарного цеху, де налагодили випуск гальмівних колодок для локомотивів та пасажирських вагонів. Як  розповідає в. о. голови правління Ярослав Ленів, заводчани постачатимуть продукцію не лише залізничним підрозділам, а й підприємствам: металургійним комбінатам, місцевому цементно-шиферному заводу. При загальній річній потребі ринку 310 тисяч цієї продукції прикарпатські ливарники спроможні забезпечити Україну 120 тисячами колодок, що становить понад 38% від загальної потреби.

— Поки що на Івано-Франківському локомотиворемонтному заводі випускатимуть два види гальмівних колодок, — зазначає Ярослав Ленів. — Нині працюємо над тим, аби отримати право випускати всі види, яких є п’ять. Для цього готуємо обладнання, уклали угоди на сертифікацію, на стадії затвердження технічні умови.

Розширення асортименту продукції даватиме підприємству переваги для участі у тендерних процедурах, в яких, на думку співрозмовника, часто у виграшних позиціях опиняються не виробничники, а перекупники. Ще одне проблемне питання для заводу, де також займаються виготовленням та ремонтом комплектуючих самохідного рухомого складу, — проведення розрахунків зі споживачами. Лише залізничники заборгували локомотиворемонтникам майже 10 мільйонів гривень. При цьому держава не має вагомих важелів впливу на боржника.

Загалом складається враження, що сьогодні чимало українських підприємств почуваються в ролі марафонців, які долають свої надскладні виробничі дистанції, концентруючи увесь потенціал, сили та можливості. І біжать, проходячи жорсткий тест на витривалість. І, не секрет, не завжди чесну конкуренцію. Тож, аби не залишитися в ар’єргарді, івано-франківські локомотивники не лише планують, а й роблять конретні кроки для того, щоб  вже влітку цього року вийти на ринок постачання вагонних колісних пар для тепловозів та дизель-потягів. Якщо задумане стане реальністю, на Івано-Франківському локомотиворемонтному заводі  буде додатково створено 150 робочих місць.