Біля приміщення Промекономбанку в Черкасах — пожвавлення. Кілька людей ніяк не можуть заспокоїтися, обговорюють «грошову» тему. Як виявилося, клієнти цієї банківської філії вже три місяці не мають змоги одержати свої вклади, термін розміщення яких уже закінчився. Чоловік років 65 бідкається:

— У мене сестра померла, потрібні гроші на похорон. Але свого вкладу я взяти не можу. Кажуть, немає грошей. А де ж вони?

Через проблеми банку, центральний офіс якого розташовано в Донецьку, у своєрідній фінансовій пастці опинилися й мешканці черкаської багатоповерхівки ОСББ «Весна». Свого часу вони відкрили в банку рахунок, на якому зберігалися кошти для поточного обслуговування будинку. Тепер, залишившись без доступу до власних коштів, 540 мешканців будинку позбавлені можливості одержати заплановані послуги, навіть можуть взагалі залишитися без світла.

Як розповів голова ОСББ «Весна» Віктор Чеберяк, ще кілька місяців тому об’єднання співвласників уклало договір з відповідним підприємством про встановлення резервного силового електрокабелю, адже нині будинок живиться електроенергією лише з одного кабелю, хоч відповідно до чинних  норм має бути ще один.

У кожній квартирі працюють потужні побутові прилади, тому мережа може будь-якої миті не витримати великого навантаження. Цієї весни й планували завершити встановлення резервної силової лінії, однак банк «заморозив» їхній рахунок, на якому зберігається понад 60 тисяч гривень. А разом з рахунком — і надії на розв’язання  назрілої проблеми. 

Люди зверталися й у центральний офіс банку, у Донецьк. Однак його працівники надсилають тільки ввічливі відписки — мовляв, ніяких проблем з виплатою депозитів немає. У черкаському ж відділенні банку працівники самі у відчаї: кажуть, що вже три місяці не отримують зарплати і не знають, чим усе закінчиться.

Як розповів начальник управління Нацбанку України в Черкаській області Сергій Забудський, складна ситуація в ПАТ «КБ «Промекономбанк» виникла ще торік у грудні. Установа опинилася у скрутному фінансовому становищі. Найправильніше в такому випадку взагалі ліквідувати банк, однак у такому разі можуть постраждати люди, особливо ті, хто має значні вклади.

За словами керівників банку, нині установа шукає шляхи для відновлення виплат своїм клієнтам. Один із них — залучення інвестора, який допоможе найближчим часом врегулювати відносини з клієнтами та продовжити нормальну роботу.

На сьогодні установа продовжує обслуговувати договори банківських вкладів. Крім того, банк пропонує своїм вкладникам індивідуальні графіки повернення коштів та нарахованих відсотків за договорами. Також задля усунення порушень і причин, що призвели до погіршення фінансового стану,  установа розробляє план оздоровлення, відповідно до якого вживають заходів, спрямованих на стабілізацію ситуації та врегулювання питань щодо повернення вкладів і сплати відсотків вкладникам, а також врегулювання взаємовідносин з іншими клієнтами.

Люди, однак, заспокоїтися не можуть. Обіцянками проблем не знімеш. Та й гроші, які багато хто збирав не один рік, мають бути повернуті їхнім законним власникам. Тим часом такою тяганиною банкіри тільки сіють недовіру до всієї банківської системи.