КОНТРОЛЬ. Після того як вітчизняні автошляхи перетворилися майже в суцільну руїну і дорожні служби не встигають навіть латати ями, в Україні вирішили обмежити рух великовантажних авто у спекотну погоду і вагу самих транспортованих вантажів. За це взялася Державна інспекція з безпеки на наземному транспорті разом із Укравтодором та Державтоінспекцією. Нині вони посилено контролюють перевізників, аби ті дотримувалися дозволених законодавством вагових параметрів фур, а саме: загальної маси — 38 тонн, навантаження на вісь — 11 тонн на одиночну, 16 тонн на здвоєну та 22 тонни на строєну.

Габаритно-ваговий контроль проводиться у 21 області та в Криму за допомогою 38 пересувних вагових комплексів та одного стаціонарного. Крім того, у тестовому режимі працює автоматичний габаритно-ваговий комплекс на дорозі Київ—Чоп. За період з 1 квітня по 11 липня контролери перевірили  15 992 вантажівки, виявивши 476 порушень автотранспортного законодавства, і застосували  фінансові санкції на суму 809 200 гривень. Щоб робота співробітників контролюючих органів стала прозорішою, Укртрансінспекція планує встановити на наявних 38 пересувних та одному стаціонарному вагових комплексах систему відеонагляду.

На зважування — заїжджай! Фото Oлександра ЛЕПЕТУХИ

— Наша мета, — наголосив на брифінгу у Мінінфраструктури голова Укртрансінспекції Євген Пронченко, — не так покарати за порушення, як не допустити виїзд перевантаженого транспорту на дороги загального користування задля їхнього  збереження.

Щоб уникнути непорозумінь між перевізниками і контролерами, останні запропонували вжити додаткових застережних заходів. Зокрема, порекомендували потужним підприємствам визначити посадових осіб, які б стежили за навантаженням продукції та несли відповідальність за порушення встановлених норм. Що ж до нарікань на вибірковість перевірок у Кіровоградській та Миколаївській областях, то цю інформацію у Держтрансінспекції спростовують.

Євген Пронченко  нагадав перевізникам, що у період збору врожаю  вони мають дотримуватися вагових норм при перевезеннях до морських портів збіжжя. У Бердянському, Іллічівському, Євпаторійському, Маріупольському, Миколаївському, Одеському, Скадовському морських торговельних портах діють пункти Укртрансінспекції і посилено нагляд за вантажівками. Там не впускають та не випускають з/на територію перевантажені транспортні засоби. Лише з 3 по 11 липня перед заїздом та виїздом у портах перевірили 1398 транспортних засобів і виявили  123 порушення, за якими склали 123 акти, 145 вантажівок затримали.

Про те, що заходи не разові, свідчить прийняття урядової постанови «Про внесення змін до Порядку здійснення габаритно-вагового контролю і стягнення плати за проїзд автомобільними дорогами загального користування транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів, вагові та/чи габаритні параметри яких перевищують нормативні». Окрім того,  затверджено проект закону «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України», в якому йдеться про вдосконалення контролю за безпекою автомобільних перевезень вантажів і посилення відповідальності за порушення правил дорожнього руху.