Тетяна КИРИЛЕНКО
для «Урядового кур’єра»
Навіть за нинішніх складних економічних умов вітчизняні сільгоспвиробники тримаються на плаву. А в світі дедалі частіше говорять про Україну як одного з головних постачальників хліба. І навіть якщо аграріям вдасться істотно наростити обсяги виробництва, перевезти врожай буде чим. Потенціал наших залізниць щодо навантаження зерна —1300 вагонів на добу.
Хоча це майже вдвічі більше за нинішні показники (залізничники наповнюють 748 вагонів щодоби), у разі поліпшення дисципліни всіх учасників логістики, яка включає ефективне використання парку та дотримання технологічних норм операцій навантаження/вивантаження, обсяги перевезень можна подвоїти.
Вже сьогодні транспортники спрямовують свої зусилля на ефективне використання парку вагонів, поліпшення обігу зерновозів за рахунок скорочення їх простою під навантажувально-розвантажувальними операціями та в русі. Намагаються раціонально формувати маршрути, покращувати ритмічність навантажень у вихідні та святкові дні, збільшують кількість проведених ремонтів, вишуковують додаткові локомотиви.
Однак попри це проблеми залишаються. Передусім ідеться про дисципліну вантажовідправників щодо подання реалістичних планів під навантаження, які попередньо узгоджені з переробними потужностями портів. Не меншою перешкодою є й робота контролюючих та дозвільних органів у вихідні та святкові дні, а також оформлення документів на експортні перевезення.
Зі свого боку, Укрзалізниця щомісячно формує план навантаження відправницьких маршрутів. На замовлення вантажовласників вона організовує максимально швидке та ефективне відправлення зернових сполученням «вагон—судно» та відкриває додаткові сезонні станції вантажопереробки. Крім того, подовжила роботу товарних кас, задіяла додаткові локомотиви.
Як повідомили в Головному управлінні вагонного господарства Укрзалізниці, готуючись до сезону транспортування зерна нового врожаю, відомчі депо і заводи відремонтували 2612 зерновозів, що майже вдвічі більше від запланованого. Окрім того, виконували замовлення компаній-орендарів: за 9 місяців відремонтували 492 вагони-зерновози.
Завдяки всім цим зусиллям робочий парк зерновозів залізниць у жовтні зріс на 1769 вагонів і нині становить 10 403 вагони. Такої кількості цілком достатньо, аби забезпечити потреби експортерів у переміщенні зернових територією України.