НОВАЦІЯ 

З 1 липня органи виконавчої влади мають перейти на системи електронної міжвідомчої взаємодії та електронного документообігу 

Торік у рамках дослідної експлуатації розпочала працювати система електронної взаємодії (СЕВ) органів виконавчої влади, що базується на системі електронного документообігу. Вже цього року СЕВ має запрацювати в штатному режимі, що є одним із головних етапів впровадження в Україні електронного урядування. Саме про стан впровадження СЕВ йшлося під час наради під керівництвом голови Державного агентства з питань науки, інновацій та інформатизації Володимира Семиноженка та заступника керівника Секретаріату Кабінету Міністрів Юрія Авксентьєва.

Реалізація проекту СЕВ має на меті створити єдиний інформаційний простір для оперативного прийняття, обробки та передачі електронних документів органів виконавчої влади, завірених електронним цифровим підписом. Водночас слід зазначити, що СЕВ — це не поштова система. Так, з певним документом, що міститься в системі, одночасно можуть працювати кілька користувачів. При цьому відправник має змогу оперативно відслідковувати, на якому етапі відбувається відпрацювання та узгодження документа, де є затримки або хто гальмує роботу. Таким чином створюються умови для швидкого й ефективного прийняття управлінських рішень, погодження нормативних актів. До того ж, інтерфейс системи  досить простий і всі, хто має досвід роботи з персональним комп’ютером, не матимуть проблем. При цьому СЕВ спроектована та побудована так, що дає можливість адаптуватися та інтегруватися будь-якій відомчій системі електронного документообігу. Нарешті відмова від паперового документообігу заощадить як матеріальні, так і природні ресурси.

Шкіряні папки мають поступитися електронним. Фото з сайту visualphotos.com

За словами Володимира Семиноженка, системи електронної взаємодії та електронного документообігу — лише перший етап інформатизації органів влади. Наступним етапом має стати впровадження системи електронної взаємодії державних реєстрів, що дасть змогу громадянам максимально швидко та зручно отримувати адміністративні послуги, надсилати звернення та отримувати на них відповіді через відповідні портали. Також на фінальній стадії перебуває впровадження порталу «єдиного вікна» для подання електронної звітності. У підсумку буде забезпечено зв’язок у трикутнику «держава—суспільство—бізнес», що налагодить ефективну роботу між міністерствами та відомствами.

У свою чергу, Юрій Авксентьєв, звертаючись до присутніх у залі чиновників, заявив: «Я не бачу всіх тих, хто за узгодженням із Прем’єр-міністром був запрошений на нараду. Хай не ображаються — ми розбиратимемося щодо кожної людини, тому що впровадження електронного урядування в п’ятірці головних завдань уряду. Це позиція Президента, Прем’єра та уряду. Електронний уряд повинен перестати бути просто модним гаслом, що використовується нашими керівниками. Це має бути реальна робоча машина. Точку неповернення ми вже пройшли, адже прийняті відповідні рішення уряду».

Тож він порадив керівникам відомств налаштуватися на важку роботу, зокрема в психологічному плані. «В одиночних та колективних розмовах досі існує думка, що це все забавка, що ми трошки пограємося і повернемося до паперового стану. Не повернемося», — наголосив Юрій Авксентьєв. 

За його словами, системи електронної взаємодії та електронного документообігу мають бути впровадженні в центральних органах виконавчої влади чітко та в короткі строки, з тим, щоб з певного моменту система запрацювала як єдине ціле. «До 1 липня ми маємо припинити паперовий документообіг в Секретаріаті Кабінету Міністрів. А це означає, що припиняється і у вас. І на вхід, і на вихід у подальшому буде виключно електронна модель роботи», — наголосив Юрій Авксентьєв, звертаючись до присутніх чиновників.