На рейках Будапешта відбулося незвичне ґран-прі — чемпіонат Європи з перегонів на трамваях. На старт вийшли команди з 14 міст — Будапешта, Відня, Барселони, Парижа, Берліна, Штутгарта, Манчестера, Роттердама, Флоренції та інших. У команді — два водії, кожен з них вносив свою лепту у підсумковий результат.
За штурвалом неповоротких велетнів водії вправлялися не лише у швидкості, а й у складних маневрах. Кожен віртуоз мав проїхати трамваєм крізь вузький простір і не зачепити коробку з тенісними м’ячами. Крім того, водії зупинялися та відчиняли двері у точно визначеному місці.
Та найбільше клопотів «гонщикам» завдало те, що змагання відбувалися не на сучасних трамваях, а на старих — зразка 1970-80-их, вони важать близько 40 тонн.
Патрік Трібондо, водій трамваю з Парижа, переможець перегонів:
«Це старі машини. Штурвал тут працює зовсім по-іншому. У нас він служить для того, щоб спрямовувати трамвай вперед або назад, а тут — щоб повертати. Він дуже важкий, гальма працюють зовсім по-іншому».
Альберто Петра, водій трамваю з Флоренції:
«Рушати з місця та гальмувати було дуже важко. На сучасних трамваях робити це значно легше. Складно було також зупинятися у визначеному місці».
Європейська першість з перегонів на трамваях відбулися вже другий рік поспіль. Ідея зародилася минулого року у німецькому Дрездені, де святкували ювілей — 140 років з часу запуску у місті трамвайної колії. Тоді перемогу вибороли водії з Будапешта, який став господарем другого чемпіонату. Третій очікують у Парижі.
Аттіла Маґ’яр, euronews:
«Звісно, цікаво було би побачити, які сорокатонні трамваї їдуть наввипередки вулицями Будапешта. Однак у цьому чемпіонаті важливішими були технічна вправність та безпека, а не швидкість».